כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

באמצע ברית מילה: פקחים סגרו את 'אולמי קאליב'

'אולמי קאליב' בירושלים נסגרו היום על-ידי פקחי עיריית ירושלים • הסיבה: החסידות קיבלה שטח עבור הקמת מוסד ציבורי, אבל הקימה אולם

מטבח. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
מטבח. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי

חסידות קאליב קיבלה שטח עבוד מוסד ציבורי, אבל במקום זאת הוקם במקום אולם שמחות. התוצאה: פקחי עיריית ירושלים הגיעו הבוקר (ה') אל האולם - אחד מאולמי השמחות הידועים בירושלים - כשהם מצוידים בצו סגירה.

באותה שעה התקיימה באולם שמחת ברית, אך הפקחים נכנסו אל המטבח והחלו בעבודת פירוק. במקביל הבטיחו הפקחים להמתין עד לסיום הברית, כדי להמשיך בעבודה ולממש את צו הסגירה באופן מיידי.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הסיבה לסגירת האולם היא העובדה שבעבר ייעדה עיריית ירושלים את השטח עבור הציבור. בחסידות קאליב היו אמורים להקים במקום מוסד ציבורי, אך במקום זאת בנו אולם.

בעירייה גילו מאוחר יותר, כי האולם נבנה תוך חריגות בנייה משמעותיות.

עסקנים ואישי ציבור פעלו מול גורמים חרדיים בעירייה על מנת למנוע את סגירת האולם. בעבר, ניסו בעלי האולם להגיע להסדר הכרוך בסגירת המקום והפקעתו לטובת העירייה, למשך מספר שנים.

האולם נסגר למשך תקופה, אך בעליו לא עמדו בהסכם מול העירייה.

לפני חודש הגיעו בעלי האולם להסכם חדש עם עיריית ירושלים, לפיו האולם ייסגר בהסכמה. בעקבות כך שמנהלי האולם לא עמדו בהסכם, הגיעו הבוקר הפקחים כדי לממש את צו הסגירה. "אם הרצון העז לעזור ולמנוע את סגירת האולם", הסביר גורם חרדי בעירייה, "אין הסבר שמניח את הדעת שהיה יכול לעזור במקרה ספציפי זה".

בעל האולם הגיב ל'בחדרי חרדים': "בית המשפט הוציא בעבר צו מניעה לצו הריסה שהוציאה עיריית ירושלים והורה כי נוכל להמשיך לקיים אירועים באולם בתנאי שלא יופעל המטבח ובתנאי שהמוסיקה לא תנוגן בעוצמה גבוהה. העירייה, על דעת עצמה, החליטה לשלוח פקחים לאחר שטענה כי אנחנו לא עומדים בתנאים.פנינו לבית המשפט והוא הורה להחזיר את החפצים שהוחרמו הבוקר והאולם ימשיך לקיים אירועים כרגיל".

בכיר בעיריית ירושלים דחה את תגובתו של בעל האולם והגדיר אותה: "שקר וכזב".
ירושלים קאליב עירייה אולם סגירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד