כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

שוטרים הופיעו בחתונת ויזניץ' ופקדו: לעצור את התזמורת

בתום הריקוד של האדמו"ר מויז'ניץ בחתונת נכדו, הגיעו שוטרים ודרשו: לכבות הרמקולים • במקום התפתחה מהומה, והשוטרים המבוהלים הזעיקו תגבורת • ואיך זה נגמר?

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

מהומה רבתי התרחשה בשולי חתונת ויז'ניץ שהתקיימה אמש בקריית ויז'ניץ בבני-ברק: התקרית ה'בלתי נעימה' החלה כאשר לקראת השעה 2:00, בתום ריקוד המצווה טאנץ של האדמו"ר מויז'ניץ, הגיעה ניידת משטרה להיכל בית המדרש, בו התקיימה החתונה, ושני שוטרים ביקשו מהמארגנים לעצור את התזמורת מפני השעה המאוחרת.

לעובדה כי מדובר באירוע פנימי, בתוככי קריה פרטית, לא הייתה משמעות עבור השוטרים. הדציבלים הגבוהים, לטעמם, מפריעים את שנתם של השכנים, גם אם כולם משתתפים כעת בחתונה. המוזיקה לא בקעה החוצה מתוך בית המדרש, אולם מגברים רבי עוצמה, שהוצבו בתוך בניין התלמוד תורה, בו התכנסו הילדים בעת המצווה טאנץ, היו אלו שהפריעו ככל הנראה לשכנים המתגוררים בסביבה.

בשלב ראשון, צייתו המארגנים לשוטרים וכיבו את הרמקולים. אולם הפעולה גרמה לעצירת החתונה. הבדחן לא יכול היה להמשיך במלאכתו, חברי המקהלה נאלצו לנצור את פיהם, התזמורת נאלצה להשבית אל כליה והדרמה העיבה על ההמשך.

מי שניסה להתערב במשבר היה דוד לרנר, נהגו של סגן ראש עיריית בני ברק, מענדל אייזנברג, שביקש מהשוטרים להניח לחסידים ולא להתערב. השוטרים, שלא הסכימו לוותר וראו כיצד האווירה הופכת למתוחה וההתלהמות גוברת והולכת, החליטו לעצור את הנהג בתואנה של הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו.

זה היה הרגע שבו התחוללה התפנית. מספר אברכים ניסו לחצוץ בין השוטרים ובין הנהג, ואז החלה תגרה גדולה. בין הניצים הפתחה התכתשות פיזית ואחד השוטרים המותקפים, מיהר ללחוץ על לחצן המצוקה שבמכשיר הקשר שלו. המהומה הלכה והתרחבה, ואל המקום הוזנקו מספר ניידות משטרה, שהגיעו אל השכונה כדי לחלץ את השוטרים.

השוטרים שהוקפצו לשטח, הבינו את רגישות המעמד ולא נכנסו לבית המדרש, כדי שלא לעורר פרובוקציות.

אל התמונה נכנס מענדל אייזנברג, שהפעיל את קשריו עם ראשי המשטרה וביקש להרגיע את הרוחות. לאחר משא ומתן, התקבלה ההוראה לאפשר את חידוש הפעלת מערכות ההגברה, בדציבלים נמוכים שלא יהוו מפגע סביבתי.

חרף התקיפה, נמנעו המשטרה ממעצרים מיותרים, כדי שלא להתסיס את האווירה המתוחה בלאו הכי והתפזרה לדרכה.
ויז'ניץ משטרה תזמורת רמקולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד