י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"התקשורת החרדית מצדיקה את הזלזול ברבנים גדולים"

הרב אליעזר מלמד מסביר במדורו השבועי ב'בשבע': מדוע לא השתתף אביו, הרב זלמן מלמד, בפגישות של רבני הציונות הדתית עם האדמו"רים • "פגישות אלה לא נועדו לשם אחדות"

הרב אליעזר מלמד. צילום: ויקפדיה
הרב אליעזר מלמד. צילום: ויקפדיה

הרב אליעזר מלמד כותב במדורו השבועי ב'בשבע' על פגישות הרבנים הדתיים-לאומיים עם גדולי התורה והאדמו"רים, ומסביר מדוע אביו בחר שלא להשתתף:

"..בכלי התקשורת החרדים פורסם שאבי מורי, הרב זלמן ברוך מלמד שליט"א, מרבני הציבור הד"ל (דתיים לאומיים) עלה יחד עם עוד רבנים ד"לים לבתיהם של גדולי האדמו"רים החרדים, ידיעה שהופיעה במקומות נוספים.

בפועל אבי מורי לא עלה לביתו של שום אדמו"ר. אמנם הוא הוזמן, אבל לא רצה להשתתף. ואף על פי שהוא מאוד בעד אחדות בין כל שומרי התורה והמצוות, פגישות אלה לא נועדו לשם אחדות אלא כדי להשיג מטרה שחשובה כעת לאנשי הציבור החרדים, ואזי מי שרוצה לדבר עימם - מוזמן בכל הכבוד הראוי לבוא.

אחדות מבוססת על כבוד הדדי. כך מקובל בכל העולם, זהו עניין בסיסי של 'דרך ארץ'. כששר ממדינה אחת בא לבקר אצל חברו, מן הנימוס שחברו יגיע אחר כך אליו לביקור גומלין. כך מקובל גם בין רבנים. מי שקרא על תולדות חייו של מרן הרב קוק זצ"ל, זוכר איך תמיד כשהיו מגיעים רבנים חשובים לירושלים, לאחר שהיו מבקרים אצל מרן הרב קוק, מרן הרב היה מחזיר להם ביקור גומלין במקום שבו התארחו.

וכאשר לא מעוניינים בקשר אישי אלא בפגישה שהיא לטובת שני הצדדים, יוזמים פגישה במקום ניטרלי, ובכך צד אחד אינו מתנשא על חברו. וכאשר צד אחד מעוניין בעזרה מהצד השני, הוא מטריח את עצמו אל זה שהוא נצרך לו.

אמנם כאשר רב קטן עולה לביתו של רב גדול, אין הרב הגדול צריך להחזיר לו ביקור גומלין. וכן כאשר רב גדול נצרך לעזרה מרב קטן, פעמים שהוא קורא לרב הקטן לבוא אליו. ואכן כך הדברים הוצגו בכלי התקשורת החרדים, שהרבנים הגדולים של הציבור החרדי הזמינו את הרבנים הקטנים הד"לים לבוא אצלם.

בכך כלי התקשורת החרדים מצדיקים את הזלזול שלהם ברבנים גדולים שהולכים בדרכו של מרן הרב קוק, שאינם נופלים בגדלותם ולמדנותם וצדיקותם מהרבנים החרדים. אין הכוונה באמירה זו ליצור התחשבנות קטנונית שיוצרת מרחק, אלא להציב תנאים בסיסיים למפגש מכובד שמביא לקירוב לבבות ושלום".
הרב אליעזר מלמד אדמו"רים רבנים ציונות דתית פגישות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד