ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הגר"ח על הסמארטפון הכשר: מה שמותר - אין סיבה לאסור

הסמארטפון שיקבל אישור הוצג בפני הגר"ח • עדות: האופציה לקיים שיחות ניתנת לפיצוח • הגר"ח: "למצוא פתרונות בחכמה, שלא יהיה גזרה שאין הציבור יכול לעמוד בה"

הגר"ח קנייבסקי. צילום: עוזי ברק
הגר"ח קנייבסקי. צילום: עוזי ברק

שעות ספורות לאחר חשיפת ב'בחדרי חרדים', על שיווקו בקרוב של סמארטפון חדש - שיקבל את אישור 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת', הובאו דגמים של המכשיר המתקדם העתידי, על-ידי גורמים בוועדה, אל ביתו של הגר"ח קנייבסקי, לצורך היכרות עם המכשיר.

כפי שפורסם, לאחר שחברי הוועדה הגיעו לנתונים אמפיריים המוכיחים כי חלק גדול מהציבור החרדי ממשיך להחזיק ברשותו סמארטפונים, להם רובם נזקקים לצרכי פרנסה, החלה הוועדה בפיתוח מכשיר חדש - שיעניק מענה לצרכים האלמנטריים, בלא ויתור על הערכים והעקרונות שקבעו גדולי ישראל.

חשיפת בחדרי חרדים:
מכשיר טרף בהכשר הבד"ץ • פרסום ראשון
ועדת הרבנים נכנעה: תציג סמארטפון כשר

על פי עדותם של מקורבים לבית הגר"ח, הרי שלמרות שבמכשיר לא קיימת אפשרות לבצע שיחות סלולאריות, מסתבר שהאופציה הזו תתאפשר לפיצוח, בבוא העיתוי המתאים.

הגר"ח התייחס לנושא והסביר: "תפקידה של הוועדה למצוא פתרונות בחכמה, כדי שלא יהיה בבחינת גזרה שאין הציבור יכול לעמוד בה. את מה שמותר - אין סיבה לאסור. כשיתנו מענה לדברים המותרים שהציבור נזקק להם, ימנעו ממנו בכך, להזדקק למכשירים אסורים ולתכנים בלתי ראויים".
ועדת רבנים לענייני תקשורת הגר"ח קנייבסקי סמרטפון מכשיר דגם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד