כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מטאוריט בשמי צ'ליאבינסק: לפחות 500 פצועים

פיצוץ עז אירע בגובה של 10 ק"מ מעל הרי אורל, ומטאוריט פגע בצ'ליאבינסק • חלונות בית הכנסת המקומי נשברו • לפחות 500 איש נפצעו • הערב צפוי מטאוריט נוסף מהחלל

המטאוריט כפי שצולם מעל צ'ליאבינסק
המטאוריט כפי שצולם מעל צ'ליאבינסק

בשעות הבוקר המוקדמות (ו') התעוררו תושבים באזור הרי אורל ברוסיה לקול פיצוץ עז, וראו כדור אש. הפיצוץ אירע באיזור העיר צ'ליאבינסק, ולפי הדיווח כל חלונות בית הכנסת הממוקם מרכז העיר - נשברו.

הפיצוץ היה של מטאור בגובה רב שהוביל למטר מטאוריטים. בתחילה דווח כי איש לא נפגע, אבל לאחר מכן התברר כי לפחות 100 איש נפצעו. "אינדיקציות מוקדמות מראות כי זהו מטר מטאורים ויש לנו מידע כי הפיצוץ אירע בגובה 10 ק"מ", מדווח ה'ריה נובוסטי'.

תושבים בצ'ליאבינסק ובסוורדלובסק סיפרו כי ראו חפצים בוערים בשמיים. תושב צ'ליאבינסק סיפר כי שמע פיצוץ אדיר והרגיש גלי הדף בבניין בו גר במרכז העיר. לדברי תושבים, הטלפונים הסלולריים פסקו מלעבוד, חלונות נופצו וגג במפעל מקומי קרס.

רב העיר צ'ליאבינסק ושליח חב"ד הרב מאיר קירש, יחד עם מתפללי בית הכנסת, מארגנים מחדש את המקום, ופועלים לתיקון החלונות השבורים.

בליל שבת, בשעה 23:00, אמור לעבור מטאוריט נוסף מהחלל, בגודל בניין משרדים, סמוך מאוד לכדור הארץ. "החשש הגדול הוא ממה שיקרה הלילה. זה מעורר פאניקה בעיר", אומר גורם בקהילה היהודית.

מדעני נאס"א אמרו בשבוע שעבר, כי מעולם לא נצפה מטאור כה קרוב לכדור הארץ. האסטרואיד, שמכונה 2012 DA14 ונע במהירות 8 ק"מ לשנייה, יחלוף במרחק 27,600 מכדור הארץ.
צ'ליאבינסק מטאור הרי אורל רוסיה בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד