ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

הבית היהודי: נתניהו יאלץ לוותר על החרדים

נתניהו רוצה קואליציה עם 'השותפות הטבעיות': צוות לא רשמי פועל לפרק הברית בין בנט ללפיד • הבית היהודי: "נתניהו עדיין מעכל המצב, אבל בסוף הוא יבין שצריך לוותר על החרדים"

לפיד ובנט  צילום: פלאש 9
לפיד ובנט צילום: פלאש 9

גורמים בכירים בליכוד אומרים, כי למרות הפרסומים שהיו בעבר על רצונו של נתניהו לראות את יאיר לפיד כשותף המרכזי בקואליציה הבאה, ראש הממשלה הבהיר ליו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, כי הוא מעוניין להגיע לסיכומים קואליציוניים קודם כל עם 'השותפות הטבעיות' של הליכוד-ביתנו - הבית היהודי והמפלגות החרדיות. כך מדווח זאב קם ב'מעריב'.

לפי הדיווח, בליכוד אמרו כי "נתניהו אמר לבנט בצורה ברורה שהוא רוצה אותו בקואליציה לצורך שותפות אמיתית וכנה. הוא רוצה לראות את בנט כשותף הראשון שחותם על הסכם קואליציוני, והוא רוצה להקים ממשלה שתהיה מורכבת קודם כל מ'השותפים הטבעיים' - הבית היהודי והחרדים. על הבסיס הזה, ורק אחרי שכבר תהיה לו קואליציה, נתניהו מוכן גם לצרף את לבני, מופז ולפיד".

גורם בכיר בליכוד אמר, כי בדיונים עם הבית היהודי ועם יש עתיד, יש קושי רב ביישוב סוגיית השוויון בנטל. לדבריו, ראש הממשלה נתניהו מבקש באמת לצרף את מפלגת הבית היהודי לקואליציה לפני מפלגות אחרות. חוץ מצוותי המשא ומתן הרשמיים, פועל עוד צוות לא רשמי במטרה לפרק את הברית בין הבית היהודי ליש עתיד.

אלא שבכירים במערכת הפוליטית טוענים, כי ההצעה המפתה שהניח נתניהו בפני הבית היהודי - תיק החינוך, תיק כלכלי בכיר וסגן שר הביטחון - השיגה מטרה הפוכה, ורק חיזקה את הברית שנכרתה בין בנט ללפיד.

גם ביש עתיד אמרו דברים ברוח דומה: "אנשי הליכוד חייבים 'להחליף דיסקט' בנוגע למשא ומתן, ולהתרגל לכך שמדברים פה בשפה ערכית, ולא בשפה של תיקים".

בבית היהודי טוענים, כי זה רק עניין של זמן עד שראש הממשלה יבין כי הוא ייאלץ לוותר על המפלגות החרדיות, אם הוא מעוניין להקים קואליציה. "כרגע נתניהו נמצא בתהליך של הטמעה. הוא עדיין מעכל את המצב החדש של הברית בין לפיד לבנט, אבל בסוף הוא יבין שהוא צריך לוותר על החרדים.

לפי הדיווח, אותם גורמים טוענים עוד כי בניגוד לצפוי, המפלגות החרדיות לא מאשימות את בנט במצב שנוצר, אלא דווקא את נתניהו "הוא שיחק עם בנט, והחרדים משלמים עכשיו את המחיר", הסבירו בבית היהודי. "הם מרגישים שבגלל משחק שנבע ממניעים אישיים של נתניהו הם נפגעים".

גורמים אחרים במפלגה הסבירו כי אם נתניהו ירצה, הוא יוכל לסגור קואליציה עם בנט ולפיד בתוך יומיים: "הוא יכול להיות בטוח שזו תהיה קואליציה יציבה. זה לא שמישהו רוצה להפיל אותו, כמו שהוא חושש".

בתוך כך בבית היהודי מכחישים כי על נפתלי בנט מופעל לחץ כבד מתוך המפלגה להצטרף לקואליציה עם הליכוד, זאת לאחר שבקול ישראל דווח כי גורמים פוליטיים מסרו כי בצמרת המפלגה חוששים שהחיבור עם מפלגת יש עתיד יזיק לבית היהודי.

אתמול נפגשו עם הח"כים נפתלי בנט ואורי אריאל הח"כים מאיר פרוש ומשה גפני מיהדות התורה, כדי לשכנעם להצטרף לקואליציה ולא להתנגד לצירוף הסיעות החרדיות. בפגישה שהתקיימה בלשכתו של בנט בתל-אביב, הביעו הח"כים החרדים הסתייגות מדבריו של הגר"ע יוסף, שכינה את הבית היהודי "בית של גויים".

הצדדים בחנו בפגישה את הפערים ואת האפשרויות בנושא השוויון בנטל. בסיום המפגש נקבע כי בקרוב תתקיים פגישה נוספת בעניין.

בבית היהודי הודו כי קיימות בעיות משמעותיות בעקבות הפערים בין הצדדים. ח"כ גפני טען בפני בנט ואריאל, כי במפלגתו מבינים שיכול להיות שבסופו של דבר הם יישבו באופוזיציה, אך הם עדיין מעוניינים לנסות להגיע להבנות בנושא השוויון בנטל.

בסיום הפגישה הזמינו בנט ואריאל את גפני ופרוש לביקור בישיבת מרכז הרב.

בתוך כך, יו"ר 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, מתייחס הבוקר (ו) לשרשרת המהלומות שניהל בשבוע החולף עם ש"ס. לפיד כתב בדף הפייסבוק שלו, כי למרות שהוציאו עליו "דין רודף", הוא מעדיף לנסוע הבוקר "לרדוף אחרי הילדה ביום-המשפחה בבית הספר שלה. לא יעזור להם, אנחנו לא ניגרר לשיח של שנאה וכעס. שתהיה שבת שלום", כתב לפיד.
בנימין נתניהו נפתלי בנט יאיר לפיד יהדות התורה ש''ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד