א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

נסראללה: "אם ישראל תתקוף - נשאיר אותה בעלטה"

מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, מאיים על ישראל • בנאום שנשא היום בפני תומכיו אמר כי ארגונו אינו זקוק לאספקת נשק מאיראן וסוריה • "טועה מי שחשוב שאנו חלשים"

נסראללה: "אם ישראל תתקוף - נשאיר אותה בעלטה"



שבועיים וחצי לאחר שחיל האוויר תקף, על פי דיווחים זרים, שיירת נשק שעשתה דרכה מסוריה ללבנון, מצהיר מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, כי כל הנשק הדרוש לחיזבאללה כבר מצוי בידיה.

"כל מה שאנחנו זקוקים לו למלחמה הבאה, אם תפרוץ, מצוי כאן בלבנון", הזהיר נסראללה את ישראל בנאום ששודר היום (שבת), והוסיף כי בחיזבאללה לא זקוקים לאספקת נשק מסוריה או אירן.

"ההתנגדות בלבנון מחזיקה בכל הציוד הדרוש", אמר. בנוסף, נסראללה לא התייחס לפרסום תוצאות החקירה הרשמית שנערכה בבולגריה, לפיה חיזבאללה עמד מאחורי הפיגוע בבורגס בחודש יולי האחרון.

בנאומו, שהועבר על מסכי ענק במתחם "סייד א-שוהדא" בפרבר הדרומי של ביירות, במסגרת הטקס המרכזי של יום השהיד, שמצוין בלבנון מדי שנה לזכר הרוגי "ההתנגדות הלבנונית", הוסיף מזכ"ל חיזבאללה כי "טועה מי שחושב שההתנגדות היום נמצאת בעמדת של חולשה בעקבות המצב בסוריה".

נסראללה הזהיר את ישראל כי "ההתנגדות הלבנונית לא תשתוק לנוכח תקיפה שתתבצע נגד לבנון או בשטחה של לבנון", והוסיף כי "אנחנו יודעים היכן שדות התעופה והנמלים שלהם. יש מספר תחנות כוח בישראל שאם משגרים אליהן כמה טילים, ישראל שוקעת בחשיכה".

הוא ציין כי "יש תחנת כוח במרכז שהם אומרים שהם יצטרכו חצי שנה כדי להחזיר אותה לפעילות. האם הם יכולים לשאת את זה?" אחר כך התרברב: "'אנחנו רגילים לכך (למחסור בחשמל), החשבון (עם ישראל) עדיין פתוח והוא יישאר פתוח".

איראן תנקום

תוך כך, בכיר איראני מאיים שמדינתו תנקום בישראל על מעורבותה, לטענתו, בחיסולו של מפקד במשמרות המהפכה בלבנון, ביום רביעי האחרון. "ישראל תשלם בקרוב מחיר בגין הריגתו של חסן שאטרי", אמר עלי שיראזי, מקורבו של המנהיג הרוחני, עלי חמינאי, ונציגו במשמרות המהפכה.

שיראזי המשיך ותקף את ישראל, אך לא טפל עליה את האשמה הישירה. "שכירי חרב ותומכי ישראל הם האחראים להרג", אמר הבכיר האיראני וכיוון להאשמות, לפיהן כוחות המורדים בסוריה מקבלים סיוע מישראל במאבקם נגד שלטון אסד. ישראל לא התייחסה לחיסולו של שאטרי באופן רשמי.

ביום רביעי האחרון דיווחו אתרי החדשות באיראן על מותו של שאטרי, במהלך נסיעה על הכביש המוביל מדמשק לביירות. לא ידוע מה בדיוק עשה בסוריה מי שהיה משמרות המהפכה בלבנון. בתפקידו פיקח על פרויקט השיקום שהובילו האיראנים בדרום המדינה, לאחר מלחמת לבנון השנייה.
נסראללה לבנון חיזבאללה טרור איסלאם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד