ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

צעדת מחאה יהודית נגד ממשלת ארגנטינה

מחאה בבירת ארגנטינה נגד ההסכם עם אירן לחקירת הפיגוע בבית הקהילה • ראש הקהילה היהודית מתריע: ההסכם יביא פיגוע נוסף • הנשיאה הגיבה: "האם הוא בקשר עם ארגון ביון?"

הפיגוע בארגנטינה. צילום: ארכיון
הפיגוע בארגנטינה. צילום: ארכיון

בואנוס איירס: מאות הפגינו ביום שישי בבירת ארגנטינה במחאה על שיתוף פעולה עם אירן בחקירת הפיגוע בבית הקהילה. ה.

נשיאת המדינה כריסטינה דה קירשנר, אף תקפה את ראש הקהילה גיז'רמו בורחר, ורמזה כי הוא עומד בקשר עם "ארגון ביון זר היודע על התקפת טרור חדשה המתוכננת לפגוע בארגנטינה".

ממשלת ארגנטינה אישרה הסכם שחתם שר החוץ הקטור טימרמן, עם עמיתו האיראני, בדבר הקמת ועדה לחקירת פיגוע הטרור בשנת 1994, בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס, בו נהרגו 85 בני אדם ונפצעו 330.

דובר משרד החוץ בטהראן כי אין כוונה לחקור את שר ההגנה האיראני, אחמד ואהידי, המוזכר בחומר הראיות שהוגש לאינטרפול, כמי שיזם את הפיגוע.

מנהל מרכז שמעון ויזנטל, באמריקה הלטינית, סרחיו וידר, אמר כי הדבר מעמיד את ההסכם באור מגוחך ומביש, יש לבטלו מיד.

ההסכם הובא בפני סנאט המדינה לאישרור ועורר סערה גדולה במדינה. ראש הקהילה גיז'רמו בורחר, אמר כי ההסכם עלול לגרום לפיגוע נוסף.

בתגובה הגיבה הנשיאה בהודעת טוויטר כי, "מה הוא יודע על מנת שישמיע דבר חמור כל כך? אם תתרחש התקפה נוספת בעקבות ההסכם עם איראן, מי יהיה היוזם שלה, ומי יוציא אותה אל הפועל? אילו מדינות, או ארגוני ביון יעשו זאת? אנחנו חייבים לדעת את מה שיודע נשיא הקהילה בורחר".
ארגנטינה פיגוע טרור אנטישמיות דרום אמריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד