י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרב נגד לפיד: "לא הוצאתי דין רודף" • מה כן? "אם ימשיך - הוא כמו בהמה"

יאיר לפיד טען כי פסקו עליו 'דין רודף' • הרב אייל עמרמי מהר חומה מכחיש: "לא הוצאתי דין רודף, הדברים סולפו ולא הובאו במלואם" • מה כן אמר? "צריך להתפלל עליו כמו על כל יהודי, ואם ימשיך כך - אין בינו לבין הבהמה מאומה" • "מי שניסה לפגוע בעולם התורה יקרה לו כמו אביו שנפל"

"הוציאו עליי דין רודף", יאיר לפיד. צילום: פלאש 90
"הוציאו עליי דין רודף", יאיר לפיד. צילום: פלאש 90

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, טען ביום שישי בבוקר, בדף הפייסבוק שלו, כי למרות שהוציאו עליו "דין רודף", הוא מעדיף לנסוע הבוקר "לרדוף אחרי הילדה ביום-המשפחה בבית הספר שלה. לא יעזור להם, אנחנו לא ניגרר לשיח של שנאה וכעס. שתהיה שבת שלום".

האם אכן פרסם רב 'דין רודף' נגד יו"ר 'יש עתיד'?

היום מגיב הרב המדובר, הרב אייל עמרמי, רב הקהילה הספרדית בהר חומה בירושלים, על הסערה, בעקבות כתבה ששודרה בערוץ 1. לשכתו פרסמה את התגובה הבאה:

"קהילת הרב עמרמי מונה מאות משפחות אשר חזרו בתשובה אך ורק מראותם את ענוותנותו של הרב, מהרצון שלו לקרב את עם ישראל לתורה ליהדות, בנועם הליכות, בדרך ארץ, למשמע דבריו הנעימים במוסר, בהלכה ובאגדה, ושומעים ממנו יום ביומו, ועושה לילות כימים להשכין שלום בין איש לאשתו בין אדם לחבירו.

"לרב פונים ציבור מכל גווני הקשת, החל מחילונים גמורים שאין להם זיקה ליהדות, דרך אנשים שצריכים כל שאלה וייעוץ.. הרב עונה לכל אדם באשר הוא בנועם הליכות".

בהתייחס לכתבתה של העיתונאי אורי רווח טוענים בלשכת הרב: "באשר לכתבה שפורסמה בשם הכתב אורי רווח שכביכול הושווה לרצח רבין ודין רודף - הדברים סולפו ולא הובאו במלואם.

"לשאלת המראיין מה דינו של מי שמפרק את עולם התורה - ענה הרב: - 'צריך להתפלל עליו כמו על כל יהודי, ואם ימשיך כך - אין בינו לבין הבהמה מאומה'".

לטענתם, הרב הוסיף: "אנשי דת לא לוקחים את החוק לידיים וזה סכנה מבחינת שמיים לאדם כזה. מקווים שלא יקרה דבר כזה של פגיעה ח"ו. לא צריך מאבטחים ומי שניסה לפגוע בעולם התורה יקרה לו כמו אביו שנפל...".

עוד נמסר מלשכת הרב: "לשאלת המראיין אם יכול לקרות שמישו ינסה לפגוע פיזית (לרצוח ח״ו) ענה הרב: 'מקווה שלא יקרה דבר כזה ולא צריכים דבר כזה. כבר חווינו רצח כזה של ראש ממשלה, לא צריכים עוד סיפור כזה. אבל כשפוגעים באמונה - המצב עלול להיות מסוכן לעולם התורה'.

"בסיום קרא הרב גם ליאיר לפיד, שאנו מקבלים אותו בזרועות פתוחות אלינו כמו כל יהודי".
יאיר לפיד אייל עמרמי דין רודף הכחשה בהמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד