י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לפיד ובנט: מו"מ? רק עם שתי המפלגות ביחד

לפיד ובנט הבהירו לנתניהו: את המו"מ יש לנהל מול שתי המפלגות ביחד • הליכוד: "בנט הונה את הבוחרים. אמר שיתמוך בביבי" • ח"כ איילת שקד: "הליכוד מזלזל באינטלגנציה"

יחד. לפיד ובנט
יחד. לפיד ובנט



המו"מ הקואליציוני תקוע: יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, הבהירו לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי את המשא ומתן הקואליציוני יש לנהל מול שתי המפלגות ביחד. כך מדווח הבוקר העיתון 'מעריב'.

על פי הדיווח, בליכוד אישרו שאכן הועבר מסר כזה.

גורם בכיר בליכוד-ביתנו, המעורה במשא ומתן הקואליציוני, תוקף את הברית המתהדקת בין יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ליו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט.

הגורם אמר לעיתון 'ישראל היום', כי "בנט הונה את הבוחרים. הוא הצהיר לפני הבחירות על תמיכה בנתניהו ואפילו שם שלטים עם תמונות של שניהם - ועכשיו הוא הולך עם לפיד".

חבר צוות המו"מ מטעם הבית היהודי, אייל גבאי, אמר הבוקר (א) בראיון לגלי צה"ל, כי למרות הזמן המתקצר - הליכוד איננו מנהל עימם משא ומתן על הנושאים המהותיים. גבאי, מי שהיה בעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה תחת בנימין נתניהו אמר, כי למרות האולטימטום לכאורה שהוצב למפלגה על ידי הליכוד ביתנו, "אין משא ומתן, ולהתייחס לתיקים כמשא ומתן קואליציוני זה פשוט מיותר, זו ממשלה שצריכה לקום על נושאים".

גבאי ציין, כי "המשא ומתן הוא אף פעם לא בערוצים הרשמיים אולם יש הכרעות שקודמות לדיון על חלוקת התיקים. נאמר באולטימטום שהציעו לנו את תיק החינוך, אולם האם הממשלה הבאה תקצץ בביטחון או בחינוך, זו שאלה שאף אחד לא שם על השולחן".

את ההתעקשות על בחירת השותפים לקואליציה הסביר גבאי בצורך לנהל מדיניות וליישם את ההישגים מהמו"מ הקואליציוני בפועל: "בסופו של דבר הסכם קואליציוני זה הצהרת כוונות, מידת היישום שלו נובעת בדיוק מהשאלה מי השותפים הקואליציוניים, זה לא לעניין לדבר על תוכניות בלי לוודא מי השותפים שלך.

"אזרחי מדינת ישראל ירצו לראות בסוף ארבע השנים שינוי מהותי, וזה יקבע במידה רבה מאוד על ידי המהות. השותפים יכריעו את המהות. אני שומע שיש הצעה לשלי יחימוביץ כשרת אוצר ולציפי לבני לנהל באופן בלעדי את התהליך המדיני, אפשר כבר להמליך את זהבה גלאון לראש ממשלה וזהו".

על הטענות שמשמיעים בליכוד נגד הבית היהודי - אמר גבאי: "אני מאוד שמח שבכירים בליכוד דואגים למצביעי הבית היהודי. לא ראינו את זה במהלך מערכת הבחירות, לא תמכנו בשום ראש ממשלה אחר, אבל ברור שאנחנו רוצים לדעת מה תהיה דרכה של הממשלה הבאה".

שקד: "הליכוד מזלזל באינטלגנציה של הציבור"

גם ח"כ איילת שקד משיבה הבוקר לטענות הליכוד.

בדף הפייסבוק שלה כתבה: "בליכוד אומרים ש'הבנות לפיד בנט הם הונאת הבוחרים'. כמה זלזול באינטליגנציית הציבור. הבית היהודי הודיע שיתמוך בנתניהו, שימליץ עליו לנשיא, ועשה זאת למרות הקמפיין של הליכוד נגדו. אם נתניהו ירצה - הוא יוכל להקים ממשלה איתנו ומהר.

בהמשך דבריה תוקפת שקד את הליכוד על שהציע לשלי יחימוביץ' את תיק האוצר: "הרי במשך שנים יחימוביץ ונתניהו הסבירו לעם כמה שונה התפיסה הכלכלית שלהם זה מזו. פתאום נתניהו יסכים לתוכנית כלכלית שעולה 138 מיליארד שקל? נתניהו נהפך גם הוא לסוציאל דמוקרט?".

בהתייחס למגעים בין הליכוד לציפי לבני כתבה: "להציע לסגור כשותפה ראשונה, וכמנהלת משא ומתן (!) עם ציפי ליבני שחרטה על דיגלה מדינה פלסטינית הכוללת חלוקת ירושלים, וחזרה ואמרה שנתניהו מוביל לאסון זו לא הונאה?".

שקד מסיימת וכותבת: "שתקנו על כל ההכפשות במערכת הבחירות, המלצנו על נתניהו כפי שהבטחנו ולמרות ההתנהלות המוזרה מאד של הליכוד מולנו. חברינו בליכוד - הקמפיין נגמר. תפסיקו לתקוף את הבית היהודי ופשוט תקימו ממשלה.

"ואגב, אנחנו רוצים לדעת מה יהיו קווי היסוד של הממשלה, לפני שתציעו לנו תיקים. תודה".
יאיר לפיד נפתלי בנט בנימין נתניהו הליכוד ביתנו מו''מ קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד