כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בעלי חנויות שביקשו "לבוש צנוע" יעמדו לדין?

שבעה בעלי חנויות חרדים מויליאמסבורג שבברוקלין, תלו מודעות המבקשות להתלבש בצניעות • עשויים לעמוד לדין כי "ניסו לכפות אמונה דתית על אחרים"

השלט שהודבק על החלונות
השלט שהודבק על החלונות

האם בעלי חנויות הממוקמות בשדרת לי, השדרה המרכזית בשכונת ויליאמסבורג שבברוקלין, יועמדו לדין?

לאחר הפסח ייפגשו שבעה בעלי חנויות עם נציגי הוועדה לזכויות האדם בעיריית ניו-יורק לשימוע. זאת לאחר שהאחרונים טוענים, כי בעסקים שברשות בעלי החנויות ניתלו מודעות המבקשות להתלבש בצניעות. לדבריהם - זו הפרה של חוק זכות האדם.

על פי התלונה, נציג הוועדה ביקר בחנויות בשכונה בתאריך 24 ביולי בשנה שעברה, והבחין במודעות שנתלו על חלונות הראווה של שבע מהחנויות. "אין בעיה בקוד לבוש", הסבירו בוועדה. "יש בעיה בניסיון של אזרחים לכפות אמונה דתית על אחרים"..

מדובר בשימוע שמטרתו לגשר על הפערים בין נציגי החוק לבין בעלי החנויות. אך למרות ניסיונות צמצום הפערים בין הצדדים, בעלי החנויות טוענים כי אין בכך כל הפרת חוק.

"אין אדם שלא קיבל שירות בחנויות אלו בגלל המודעות", הסבירה עורכת הדין דבורה אלן, המייצגת את בעלי החנויות, בשיחה עם אתר החדשות VIN. "הייתה טענה לאפליה במידה והמודעה הייתה מתייחסת רק לנשים, אך במקרה זה היא מופנית לגברים ונשים כאחד".

יחד עם זאת, בעלי החנויות מקווים כי בפגישה יצליחו לפתור את הסוגיה ולמנוע את הגעתה אל בית המשפט.

לאחרונה החל משרד התובע המחוזי בברוקלין לחקור טענות, לפיהן חברי 'ועד הצניעות' בשכונות החרדיות פעלו בניגוד לחוק. בין היתר התקבלו במשרד תלונות מבעלי חנויות שאוימו על-ידי הפעילים, מתושבים בשכונות החרדיות שפרצו לבתיהם מכיוון שהחזיקו במכשירי טכנולוגיה מתקדמים, וגם אזרחים מהקהילה החרדית שקיבלו איומים שונים בטענה כי חרגו מכללי הצניעות.
חנויות צניעות מודעה אפליה תובע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד