י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רמון על בנט ולפיד: הברית לא מובנת לי

חיים רמון, ממקימי מפלגת התנועה, תקף את הברית בין מפלגות יש עתיד והבית היהודי • "בנט, באמצעות הכוח של יאיר לפיד, יביא לכך שאורית סטרוק תהיה שרה בממשלה"

חיים רמון
חיים רמון

חיים רמון, ממקימי מפלגת 'התנועה' בראשות ציפי לבני, תקף ביום חמישי האחרון את הברית בין מפלגות 'יש עתיד' ו'הבית היהודי'. במפגש עם צעירים חרדים בירושלים במסגרת פורום 'ליל שישי אקטואלי' אמר רמון: "זה שיאיר לפיד משתמש בכוח של בנט זה בסדר. אבל, בנט באמצעות הכוח של יאיר לפיד, יביא לכך שאורית סטרוק תהיה שרה בממשלה. לכן הברית הזאת לא מובנת בעיני".



בדבריו הביא רמון דברים שכתב בנט לאחרונה בנוגע להסדר המדיני, ותהה כיצד על רקע דברים אלה אפשרית ברית בין 'יש עתיד' לבין מפלגתו. "בנט כתב ספר לפני עשרה חודשים, ובספר הזה הוא כותב הרבה דברים יפים ומעניינים, רפורמה בנמלים, ולהפוך את בנק הדואר לבנק עממי - כל זה בסדר. רק יש בעיה אחת קטנה: הוא מציע פה מדינת אפרטהייד. הוא מציע לספח 60 אחוז מהשטח, ושלושה מיליון פלסטינים יחיו ללא זכויות אזרח, זה סוג של דרום אפריקה", אמר רמון והוסיף: "אני משוכנע שהרוב המכריע של בוחרי לפיד לא רוצים את זה, זה עניין יסודי - זה לא עניין זניח. זה בלב הבעיה".

בכדי להמחיש את הדברים המשיל רמון את המצב למצב דמיוני בדרום אפריקה: "תאר לעצמך שבדרום אפריקה עומדים שני אנשים, אחד בעד אפרטהייד ואחד נגד אפרטהייד, והם מסכימים על רפורמה במכרות היהלומים, אבל בנושא המרכזי שיקבע את דמותה של דרום אפריקה הם חלוקים - אז הם ישתפו פעולה בנושא של המכרות?"

פורום ליל שישי אקטואלי הוא זירה של מפגשים בין אישי ציבור לבין צעירים חרדים. במפגשים, המתקיימים בירושלים, השתתפו עד היום, בין היתר: ראשי המוסד לשעבר אפרים הלוי ומאיר דגן, ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, השרים (בהווה ולשעבר) דן מרידור ושאול מופז ועוד.


חיים רמון יאיר לפיד נפתלי בנט אורית סטרוק ליל שישי אקטואלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד