ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

פורים טעים וגם בריא: כך תנקי את המטבח מחיידקים

פורים בפתח, את עסוקה בבישול ובאפייה, מנסה לשדרג את משלוחי המנות ל'עשה במו ידיך' • זה הזמן לחשוב על השמדת החיידקים, ולא רק בגלל שפסח אוטוטו מגיע

פורים טעים וגם בריא: כך תנקי את המטבח מחיידקים

סיימת את הבישולים? את אחרי כל מלאכת האפייה המורכבת? זה הזמן לעצות טובות מנטלי ורטהיימר, מנהלת שיווק אס.סי.ג'ונסון ישראל, כיצד לנקות נכון את המטבח.

רק בגלל שהמטבח נראה מסודר ונקי, זה לא אומר שמדובר במקום סניטרי או בטוח, כדי להכין בו אוכל. תברואת המטבח היא חיונית לבריאות טובה, שכן חיידקים, בדגש על חיידקים מסוכנים (מהעיבוד של בשר, דגים או ביצים נאים), נמצאים באופן שכיח במקום שבו אנו מכינים את הארוחות.

רגע לפני שאת מסתערת על מלאכת הניקוי, קחי חינם כמה טיפים מנטלי, כדי להפחית את כמות החיידקים ואף להשמידם במטבח.

"ספוגים לחים ומלוכלכים הם מקור למזון וצמיחה בקרב חיידקים. במקרה זה עדיף להשתמש בסמרטוט דק או במגבון לח אשר יתייבש במהירות לאחר השימוש בו. חיידקים דורשים מים כדי לחיות, ולכן חשוב להשתמש בסמרטוט דק שיכול להתייבש לחלוטין בין השימושים בו", אומרת נטלי, וגם מפרטת:

• על מנת לדאוג שסמרטוט יהיה יבש (ונטול חיידקים) ניתן לעשות את הצעדים הבאים:

1. לחמם את הסמרטוט במיקרוגל למשך 15 שניות (חיידקים נשמדים בחום).
2. ריסוס הסמרטוט עם חומר חיטוי, כגון "מיסטר מאסל 5 ב-1 למטבח" בעל נוסחה חדשה.

• כדי לטהר את כיור המטבח והדלפק: יש להכניס תמיד את המטלית ועוד כלי מטבח אחרים במידת הצורך לתוך הכיור ולא מחוץ לו ומדי פעם לנקות עם מיסטר מאסל למטבח, להשאיר כ-10 דקות עם החומר ולשטוף.

• לדאוג שהמקרר שלך תמיד יהיה נקי ומסודר. לפני שעורכים את הקניות השבועיות, יש להסיר אוכל ישן ורקוב מעל המדפים ולדאוג למדפים נקיים. יש לבדוק תאריכי תפוגה של מוצרים. במזון מקולקל יתרבו חיידקים, והם אף עשויים לזהם את המזון הטרי אשר נשמר באותו האזור.

• להשתדל שפח האשפה יהיה עם מכסה על מנת לשמור על ריחות לא נעימים מלהתפשט, ריחות אלה מושכים זבובים וחרקים אחרים. יש להוציא את הפח ברגע שהוא מריח, גם אם הוא עדיין לא מלא.

• אין להשאיר כלים ומחבתות מלוכלכים, הם יכולים למשוך חיידקים ומזיקים מלוכלכים. יש לשטוף את הכלים עם מים חמים וסבון ברגע שמסיימים להשתמש בהם.

• מעת לעת הקפידו לנגב ידיות של דלתות, ידיות של מכשירים, כפתורים, מתגי חשמל ועוד באזור המטבח שלך עם חומרי ניקוי מיסטר מאסל למטבח. גם אם הם נראים נקיים לעין בלתי מזוינת, הם עשויים להיות כבר מלאים בחיידקים.
מטבח חיידקים פורים גונסון נטלי ורטהיימר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד