ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

המוסלמים עצבנים: היהודים מקימים בית-כנסת ב'שטראוס'

תושבי חצר שטראוס ברובע המוסלמי בעיר העתיקה מתכננים להקים בית כנסת - והמוסלמים זועמים: "הקרקע שייכת לווקף, רוצים להכחיד את המונומנטים המוסלמיים"

הרובע  היהודי. צילום: יעקב נחומי
הרובע היהודי. צילום: יעקב נחומי



השקט השורר בשנים האחרונות בין יהודים לערבים ברובע המוסלמי בירושלים, הופר - בשל תכנית לבניית בית כנסת בחצר בית התמחוי 'שטראוס'.

ברחוב הברזל, סמוך למה שמכונה 'הכותל הקטן', מצוייה חצר שהייתה בעבר סמל לדו-קיום מדומה בין יהודים למוסלמים בירושלים. כיום מיושבת החצר במשפחות יהודיות, המעוניינות להקים במקום בית כנסת, אך התכנית העלתה את חמתם של ארגונים מוסלמים.

ארגון 'מוסד אל אקצה להקדש ולמורשת' ארגן מסיבת עיתונאים, כדי להצהיר על מאבקו נגד בית הכנסת. לדברי ראש העמותה, השייח' עכרמה צברי, הקרקע שייכת לווקף - ההקדש המוסלמי, וכל בניה עליה, מהווה הפרת בעלות.

גם יו"ר ועדת המעקב של ערביי ישראל, מוחמד זיידאן, קרא לארגונים הבינלאומיים לפעול לעצירת התכנית וטען כי היא פוגעת ברגשות המוסלמים. לדברי השייח', התכנית הינה 'התקפה' על הוואקף המוסלמי, שכן מטרתה היא "להכחיד את המומנטים האסלאמיים ומאידך להקנות לאזור אופי יהודי ולסלף את ההיסטוריה".

אולם מסתבר, שכדרכו של הוואקף, מדובר בקשקוש. לדברי הרב ישראל גליס, איש ירושלים הבקי בתולדות העיר, החצר נרכשה בשנת תרפ"ד בידי הנדיב נתן שטראוס לאחר שתושבי העיר העתיקה טענו כי לא מאפשרים להם גישה לכותל המערבי.

שטראוס הקים בחצר בית תמחוי ליהודים וגם לערבים תושבי הרובע. לאחר שסעדו ליבם, היו היהודים מצליחים לחמוק מהאבטחה סביב הכותל המערבי והגיעו לתפילות בהחבא.
שטראוס ירושלים מוסלמים בית כנסת הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד