י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

כנס 'אור ירוק': מסכמים ומסתכלים את העתיד

ב-19 בפברואר תקיים עמותת "אור ירוק", כנס בינלאומי למאבק בתאונות הדרכים. הכנס יארח אורחים מהעולם ומהארץ, לסיכום הבטיחות בדרכים עם מבט לעתיד

שמואל אבואב
שמואל אבואב

ביום שלישי, 19 בפברואר 2013, תקיים עמותת "אור ירוק", בשיתוף "מידע כנסים", כנס לסיכום עשור של פעילות, במאבק לבטיחות בדרכים, עם מבט לעתיד, באולם הקונגרסים, אווניו, שבקרית שדה התעופה בלוד.

אורחי הכבוד בכנס יהיו ז'אן טוד, נשיא הפדרציה הבינלאומית למכוניות ואשתו, שחקנית הקולנוע מישל יאו, אשר מובילה את הקמפיין העולמי – make roads safe.

ז'אן טוד, יסביר כיצד התגייסו בעולם כדי לצמצם את תאונות הדרכים ומה הולכים להיות הצעדים הבאים, במטרה להציל את חייהם של מיליוני אנשים בעולם.

מישל יאו, תציג את הקמפיין העולמי שאותו היא מובילה, כדי להפוך את הכבישים לבטוחים יותר.

שר התחבורה הבטיחות בדרכים והתשתיות הלאומיות, ישראל כץ, יסכם את פעילות המשרד בשנים האחרונות ויציג את התכנית של מדינת ישראל, להמשך מגמת הירידה במספר ההרוגים.

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, יציג את פעילותה של משטרת ישראל בתחום האכיפה, בשנים האחרונות ויתמקד בפעילות אגף התנועה לצמצום תאונות הדרכים.

בהמשך יישא דברים אבי נאור, יושב ראש ומייסד עמותת "אור ירוק". נאור יציג את פעילות העמותה בעשור האחרון ויציב את היעדים שאיליהן צריכה מדינת ישראל לשאוף, בשנים הבאות, כדי להציל את חייהם של ישראלים רבים.

ד"ר יעקב שיינין, יציג את פעילות ועדת שיינין, החל משנת 2004 ועד היום. ד"ר שיינין יציג את השינוי שהביאו יישום המלצות הועדה, ויציג השינוי שעברה מדינת ישראל, בצמצום ההרוגים בכבישים.

בחלק המקצועי של הכנס, יציג ניצב משנה אלכס פרלמן מאגף התנועה במשטרת ישראל, את פעילות המשטרה בתחום האכיפה עם התמקדות במצלמות הרמזור והמהירות שנכנסו בשנת 2012, לפעולה ברחבי הארץ.

בתחום התשתיות, יסביר מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, שי ברס, מה נעשה בתחום התשתיות. ברס, יציג את מספר המוקדים בהם ביצעה החברה תיקון תשתית, והביאה להורדת מספר תאונות הדרכים.

בתחום אביזרי הבטיחות לרכב, יציג פרופסור שלמה בכור מהטכניון מחקר ובו הצעה לחליפת מיגון לרכב שהכנסתה לכלי הרכב יכולה לחסוך את חייהם של עד 100 בני אדם בשנה.

רון מוסקוביץ, מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, יציג את הפעילות של הרשות, בתחום אוכלוסיית הצעירים ובמיוחד את הפעילות שהביאה לצמצום משמעותי במספר ההרוגים בקרב נהגים צעירים.

בחלק השני של היום תציג עמותת "אור ירוק", מיזם בינלאומי חדש להגברת המודעות לסכנות שבנהיגה תחת השפעת אלכוהול, בקרב תלמידי כיתה י"א. במהלך הצגת במיזם יקבלו באי הכנס משקפי תלת מימד ויוצג קטע מהתכנית.

לקראת סיום, תישא דברים ד"ר פלורה וינסטון, מומחית לרפואת ילדים מאוניברסיטת פנסילבניה. וינסטון תציג את הדרכים להתמודדות עם הנהגים החדשים מהזווית ההורית.
כנס אור ירוק אלכוהול נהיגה תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד