י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הבחירות המוניציפליות: חוזרים לסיבוב שני

כאלף קלפיות ייפתחו ב-13:00 וייסגרו ב-22:00 • מי ינצח בפתח תקווה - המועמד הנהנה מתמיכת החרדים ברוורמן או יריבו אהד? • בהרצליה מתמודדים צביקה הדר ומשה פדלון, עליו הכריזה שרת הבריאות: "יהיה מחויב לחרדים" • בקריית שמונה: ראש המועצה הדתית לשעבר מול מפקד המשטרה לשעבר • והאם ראש המועצה שמכהן כבר 41 שנה יזכה בסיבוב נוסף?

צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי
צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי

שבועיים לאחר הבחירות לרשויות המקומיות, ייערך היום (ג) סיבוב שני ב-38 רשויות, בהן לא השיג שום מועמד 40% מהקולות בסיבוב הראשון.

כאלף קלפיות ייפתחו בשעה 13:00, וייסגרו בשעה 22:00. בניגוד לבחירות בסיבוב הבחירות הראשון, הבוחרים הפעם יצביעו עבור ראש הרשות בלבד, באמצעות פתק הצבעה אחד בלבד. אחוז ההצבה צפוי להיות נמוך ביותר.

אחד הקרבות שמעוררים עניין בציבור החרדי הוא בפתח תקווה, שם נמשך המאבק בין אורי אהד, מי שכיהן כממלא מקומו של איציק אוחיון, ראש העיר שפרש - שזכה בכ-35% מהקולות בסיבוב הראשון, לבין איציק ברוורמן, שזכה בכ-26% מהקולות.

בימים האחרונים הודיעו הסיעות הדתיות בעיר, שבסיבוב הראשון תמכו באהד - על תמיכה בברוורמן, דבר שמהווה עבורו יתרון, בעיקר על רקע אחוזי הצבעה נמוכים.

קרב מעניין אחר נרשם בהרצליה, שם נמשך המאבק על כיסאה של שרת הבריאות יעל גרמן. על מקומה של גרמן התמודדו בבחירות לא פחות מתשעה מועמדים. המועמד משה פדלון קיבל 24.9% מקולות הבוחרים, חצי אחוז יותר מצביקה הדר שקיבל 24.4%.

בעוד הדר נחשב הממשיך של גרמן, איש הרצליה פיתוח הנתפס כאליטה, פדלון נחשב 'איש השכונות', כמי שעבד בעירייה במשך 15 שנים. השבוע קיבל הדר חיזוק משרת הבריאות יעל גרמן, שהודיעה על תמיכה דווקא בהדר, בטענה: "מי שעולה לשלטון מחויב למי שהצביע לו - אין אפס. פדלון יהיה מחויב לחרדים שהצביעו לו". זאת, למרות שאחוז המצביעים החרדים הוא קטן.

אלא שחברות המועצה של יש עתיד לא התרשמו מתמיכת השרה, והביעו תמיכה דווקא בפדלון. פדלון גם זוכה לתמיכה רחבה של 12 מתוך 19 חברי המועצה החדשים, הכוללים את יש עתיד, דרך חדשה, צעירים סביבה נטו, סיעת חזון והבית היהודי.

בקריית שמונה יתקיים הקרב בין ראש המועצה הדתית לשעבר, נסים מלכה, ובין מפקד משטרת העיר לשעבר יורם מלול. מלכה עמד בראשות העיר בחמש השנים האחרונות, בעוד מלול השתחרר רק לאחרונה מהמשטרה היישר לקלחת הפוליטית. מלכה הצליח לגרוף בסיבוב הראשון 31.4 אחוז, בעוד מלול השיג רק 24 אחוז. מלכה זוכה לתמיכה משני מתמודדים לראשות שלא נבחרו.

בפרדסיה ינסה ראש המועצה הוותיק במדינה, יצחק ימיני, לזכות בקדנציה נוספת. ימיני הוא כיום בן 73, ומכהן בתפקיד ראש המועצה כבר 41 שנה. בסיבוב הראשון זכה ימיני רק ב-26% מהקולות, לעומת יריבו טל גורקי, שהפתיע וקיבל 35% מהקולות.

סיבוב שני ייערך גם בעפולה, הוד השרון, יהוד-מונוסון, בקריית טבעון ומבשרת ציון.

אגב, רוב הרשויות המקומיות שבהן יתקיים הסבב השני משתייכות למגזר הערבי.
בחירות מוניציפליות פתח תקווה הרצליה קרית שמונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד