י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הכרעה באם המושבות: אוהד או ברוורמן?

הבחירות החוזרות לראשות העיר פתח תקווה עשויות לפצל את הקול החרדי • בעוד הגראי"ל שטיינמן ומועצת החכמים של ש"ס הודיעו על תמיכה במועמד איציק ברוורמן, גורמים חסידיים ביהדות התורה נוטים לתמוך בראש העיר המכהן אורי אוהד • מחד, המועמד שחבר ל'יש עתיד', מאידך, המועמד שתומך במפלגה מיסטית • ריצה מקומית - לקראת סיום

אוהד אצל הגראי"ל
אוהד אצל הגראי"ל

בין הערים שתושביהן צועדים היום (ג) לסיבוב השני לבחירת ראש עיר, נמצאת גם העיר פתח תקווה, שתבחר באחד משני המועמדים שזכו במירב הקולות בסיבוב הראשון – ראש העיר המכהן אורי אוהד והמועמד איציק ברוורמן.

ביום שישי האחרון החליט הגראי"ל שטיינמן על תמיכה במועמדותו של ברוורמן. גורם בכיר ב'יהדות התורה' המקומית בעיר טוען כי התמיכה ניתנה לאחר 'לחצים' בלתי ענייניים. לדבריו, נכנסו לחדרו של הגראי"ל הרב יגאל רוזן, ראש ישיבת אור ישראל השוכנת בעיר, כשהוא מלווה באליהו ברוכי, נציג 'דגל' המקומי. עם זאת, מבירור שערכנו עולה כי בחדר היו ח"כ משה גפני ויו"ר 'דגל התורה' מנחם שפירא, בלבד.

השיקולים שהועלו בפני הגראי"ל היו מגוונים. בתחילה נטען כי אורי אוהד היה "טוב לחרדים", וראש הישיבה הגיב כי "אם הוא טוב, שיישאר הטוב". אבל אז הועלו נימוקים נוספים, כבדי משקל. האחד – סיכוייו של ברוורמן לנצח, מאחר שיותר ויותר קבוצות בעיר חברו אליו לקראת הסיבוב השני, ומה גם שבסיבוב הראשון לא נרשמה הצלחה מסחררת לאוהד בקרב הציבור החילוני. נימוק הנוסף כולל את המסע האנטי דתי שמנהלים אנשיו של אוהד. אך הנימוק המרכזי היה שותפות שיצר עם אנשי כת הקבלה, מה שיצר מצב לפיו החרדים אינם יכולים לתמוך בו עוד.

עוד בנושא:
הבחירות המוניציפליות: חוזרים לסיבוב שני

ברוורמן מצידו צבר מחנה תומכים נכבד: הוא זוכה לתמיכתה של ש"ס, שהוציאה מכתב רשמי החתום בידי מועצת החכמים לתמיכה בו, ולתמיכתה של 'יש עתיד', הכוללת נציג אחד במועצה, שקיבלה הבטחה לתיק אגף השכונות. שהוחזק עד כה בידיו של בני זהבי, פעיל ותיק בשכונות. גם 'הבית היהודי' הודיעה על תמיכה בברוורמן.

בנוסף, מסתמן כי ברוורמן יזכה בתמיכתה של מפלגת 'עיר צעירה', שתקבל, כך נראה, תפקיד סגנות וכן את תיק המתנ"סים לנציגם איתי שונשיין. כמו גם ישראל ביתנו שתתמוך בו, ויש אומרים כי נציגה, גנאדי בורשובסקי, אף זכה להבטחה על סגן בשכר.

באשר לסיעת יהדות התורה, לאחר שבסיבוב הראשון תמכה, כמו יתר הציבור החרדי, במועמדות אוהד, חלקה תומך בברוורמן כהוראתו של הגראי"ל, אך יש קולות פנימיים הקוראים לתמיכה באורי אוהד גם בסיבוב השני. גם האדמו"ר ממישקולץ פרסם קריאה בעד אוהד, אלא שחסידיו אינם רבים בעיר.

החשש העומד בפני תומכי אוהד, הוא חבירתו של ברוורמן לדני סויסה, אחד מהמתמודדים לראשות העיר בסיבוב הראשון ומי שהכניס נציג אחד למועצה. סויסה כיהן 6 שנים כמנכ"ל העיריה, ולדבריהם, הערים קשיים רבים על מוסדות החינוך והחסד בעיר. גם החבירה של גנאדי בורשבסקי ו'יש עתיד' לברוורמן, מדאיגה רבים בציבור החרדי.

"מי שטוען שיש סכנה ממפלגת 'ביחד' הפועלת למען אורי אוהד, יבדוק היטב את החיבור של ברוורמן עם גנאדי של ליברמן ויש עתיד", אומר גורם בכיר בקרב תומכי אוהד. עם זאת, תומכי ברוורמן מצידם, מצביעים על כך שאם יזכה אוהד הוא יצרף אליו את אותן מפלגות בדיוק.

ראוי רק להזכיר כי במסיבת הניצחון של ש"ס שנערכה במוצאי שבת, ישבו בשולחן הכבוד לצד נציגי ש"ס ואריה דרעי, איתי שונשיין מעיר צעירה, רונן כץ מיש עתיד ודני סויסה...
פתח תקווה אוהד ברוורמן בחירות הגראי''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד