י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרב אליעזר ברלנד יקים במרוקו קריה חסידית

מנהיג קהילת 'שובו בנים' שנמלט מישראל יבנה במרקש העתק של הישיבה בירושלים • יקים מבני מגורים לחסידיו • ומאיפה הכסף?

הרב אליעזר ברלנד. צילום: קובי הר צבי
הרב אליעזר ברלנד. צילום: קובי הר צבי

הרב אליעזר ברלנד, ראש קהילת 'שובו בנים', שנמלט מישראל למרוקו לאחר שנפתחה נגדו חקירת משטרה, יבנה במרקש מוסדות חינוך, ישיבה וקריה שישמשו את קהילת 'שובו בנים' שהוא מקים בעיר. כך מדווח העיתונאי שמעון איפרגן באתר 'מאקו'.

לדברי חסידיו של הרב ברלנד, הוא החליט לבנות במרקש העתק זהה לחלוטין לישיבת 'שובו בנים' שבירושלים. על פי דיווחים בכלי תקשורת מקומיים במרוקו, הרב ברלנד מתכוון להקים קריה גדולה שתכלול גם דירות לחסידים, שחלק מהם כבר מתגוררים במרקש, בתנאים קשים.

לפי הדיווח, הערכות הן כי רק העתקת הישיבה תעלה למעלה ממיליון דולר. המימון יגיע מעשרות יהודים עשירים מארה"ב, שווייץ וקנדה המגיעים אל הרב כדי לקבל את ברכתו לעסקיהם ותורמים לו ביד רחבה סכומי כסף נכבדים, כדי לסייע לו להתקיים ולפרנס את חסידיו. לפי דיווחים, הרב כבר קיבל תרומות של מיליוני דולרים, כדי לממן את בניית הפרוייקטים שהוא מתכנן.

לפי הדיווח, ראש הקהילה היהודית במרקש, זאכי קדוש, מסייע לרב ברלנד לקבל אישור לשהייה קבועה במדינה, דבר שיאפשר לו להקים את הפרוייקטים ללא בעיות ביורוקרטיות.

לדברי חסידיו, הרב עצמו אף מתכוון לרכוש חלקות קבר במרוקו, מתוך מחשבה שלעולם לא יחזור לישראל.

בימים האחרונים פורסמה כתבה גדולה על הרב ברלנד באחד העיתונים במרוקו "Yabiildi" (הארץ) ובה נכתב, בין השאר, כי במידה והמתלוננות נגד הרב ברלנד יגישו תלונה במרוקו, תיפתח נגדו חקירה מקומית, וייתכן שייעצר ויישפט. זאת למרות שאין הליכי הסגרה בין ישראל למרוקו.

"הרב מעניין מאוד את העיתונים במרוקו", אמר גורם מוכר בקהילה היהודית במרוקו ל'מאקו'. "הוא הפך לאדם מפורסם בעיקר בגלל הכתבות שפורסמו עליו בישראל ועצם העובדה שעבריינים ישראלים בכירים פרסו עליו את חסותם ועוזרים לו".
הרב אליעזר ברלנד שובו בנים מרוקו מרקש ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד