י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מלחמת הכל בכל על הכיסאות בבית שמש

האם - למרות המאבקים הפנימיים, יצליחו נציגי הסיעות החרדיות להקים קואליציה במהירות • ומה עשה בלעיש?

אבוטבול. צילום: יעקב לדרמן
אבוטבול. צילום: יעקב לדרמן

המגעים להקמת קואליציה בעיריית בית שמש עלו שלב, והיום (ג) נערך מפגש של חברי מועצת העיר במטרה לקדם את התהליך.

בישיבה השתתפו נציגי שלושת המפלגות החרדיות: שמואל גרינברג ומשה מונטג (דגל), ישעיהו ארנרייך ומרדכי דירנפלד (אגו"י), ושמעון גולדברג (כח). ישראל סילברסטיין (דגל) לא יכול היה להשתתף בפגישה, אך הודיע כי ההחלטות שיתקבלו מקובלות עליו. בישיבה השתתפו גם הרב שמואל זלמן איידנסון, נוחעם ברזסקי, האסטרטג של ראש העיר, וחנוך ברסלר, דובר מטה הבחירות.

במועצת העירייה החדשה שתוקפה יחול ביום שלישי הבא, יהיו חברים בקואליציה בשלב ראשון שלשה נציגים של ש"ס, מפלגתו של ראש העיר משה אבוטבול, שלשה של סיעת 'חזית תורנית' - דגל התורה, שניים מ'אגודת ישראל', ואחד מסיעת 'כלל חסידי וקהילות ירושלים - כח'. יחד עמם גם מצטרפת לקואליציה החדשה סיעת צעירי העיר 'דור אחר' בראשותו של מאיר בלעיש.

לבלעיש, למרות שהביא מנדט אחד בלבד, כבר הובטח תפקיד של סגן בשכר. מקורבי ראש העיר מסבירים כי הוא נתן את כל כולו להצלחת אבוטבול, אמירה די מוזרה על רקע העובדה שרץ בעצמו. אולי ניתן להבין מכך שריצתו דמתה לריצה של חיים אפשטיין בירושלים, והיא הייתה אמורה בעיקר לנגוס מקולות המועמד החילוני - אלי כהן.

הישיבה המיוחדת נערכה לקראת פתיחת המשא ומתן, ובמהלכה הובהר כי הנציגות תמימת דעים עם הצורך לסיים בפרק זמן קצר את הקמת הקואליציה, וזאת בכדי שהעירייה החדשה תוכל להתחיל לפעול במתכונת מלאה כבר בשבוע הקרוב.

במסגרת הדיונים אף התברר כי הפערים בין הסיעות אינם גדולים, והם ניתנים לגישור, כך שמלאכת הרכבת הקואליציה תכנס להליך מהיר, ויתכן מאוד כי תוך כמה ימים כבר יהיו חתימות והקואליציה החדשה תצא לדרך. הרכבת הקואליציה תהיה מול כל סיעה וסיעה בנפרד, יחד עם צוות מקצועי אותו גיבש ראש העיר משה אבוטבול, שגם ילווה את הצוות מניסיונו רב השנים במישור המוניציפלי.

איך בדיוק מתכוון אבוטבול לגשר על הפערים? כידוע, 'דגל התורה' עצמה דורשת את תפקיד הסגן בשכר לגרינברג, פלוס תפקיד מחלקת תכנון ובניה למונטג. לג' דרישות משל עצמה, בין השאר תפקיד סגן בשכר לארנרייך (גור) או לדירנפלד (בעלזא). כח, שזכתה במנדט אחד בלבד, אינה דורשת סגן בשלב הזה. יש המעריכים כי כח תתמוך בדרישות דגל, אולי אף תיכנס יחד איתה לקואליציה, כשג' נותרת בחוץ עד לכניעתה. אלא מאי? שהישארותה בחוץ לא מאפשרת לאבוטבול להקים קואליציה נטולת חילונים, מה שאומר שאין אפשרות להעביר את התקן לסגנים, גם לא להעביר תקציב - מצב שאיש אינו רוצה להגיע אליו.

ומה יקרה בסוף?

כדרכם של יהודים פיקחים, סביר להניח שכולם יבינו כי את מחיר ההתעקשות עשוי לשלם כל הציבור החרדי בבית שמש, ויואילו בטובם לאפשר מציאת פתרון יצירתי. אם בירושלים מנסים לשכנע את דרעי שתיק הרישוי טוב לא פחות מתיק החינוך, אולי בבית שמש ישכנעו את ג' שתיק הרישוי (רק לדוגמה, כן?) טוב לא פחות מתכנון ובניה. חזקה על אבוטבול ואנשיו שימצאו את נוסחת הקסם לרצות את כולם, חזקה על כל הצדדים שאינם רוצים באמת לסכן את ההישג שבשליטה בעיר.

כך או כך, הצדדים עצמם מבהירים כי הויכוחים הללו ייפתרו ולא יעכבו את התהליך. כידוע, מאפשר החוק 21 ימים להשלמת הרכבת הקואליציה, ועוד 14 יום באם לא הצליח ראש העיר בכך בפרק הזמן הראשון.
בית שמש חרדים דגל ש''ס אגודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד