י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הגר"מ מאזוז בעצרת: דרעי וישי צריכים לחיות בשלום

אלפים התכנסו בירושלים לעצרת השלושים • אלי ישי זכה לחיבוק מאריה דרעי ונאם: "קשה לנו. יום יום הוא חסר לנו"

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

אלפים בעצרת השלושים שהתקיימה היום (ג) לזכר גר"ע יוסף זצ"ל בירושלים.

החל מהשעה 18:00 בערב התכנסו אלפים בצומת הרחובות שמואל הנביא ויחזקאל בירושלים, לעצרת מספד במלאות שלושים לגר"ע יוסף זצ"ל.

פתח בדברים ח"כ אלי ישי, יו"ר ש"ס לשעבר. זאת לאחר שבעצרת השבעה, חווה התעלמות. עתה עם הגעתו לאירוע, זכה לחיבוק מיו"ר התנועה אריה דרעי.

בדברי ההספד אמר ישי: "שלושים יום עברו וכמה קשה לנו לעכל את האבידה הגדולה שמורנו ורבנו עטרת ראשינו לא נמצא איתנו. יום יום הוא חסר לנו ולכל עם ישראל וחסר לי ברמה האישית. כל בוקר בתפילות וכל יום בהתייעצות. עם ישראל זקוק לעצות להכוונה ולדרך של מורנו ורבנו.

"במהלך השנים היו מספר מקרים בהם התייעצתי, התבקש מרן לחוות דעה בענינים בטחוניים. באחד הדיונים הקריטיים אמרתי לראש הממשלה שאני רוצה להתייעץ עם מרן. הרב שאל אותי מה אמר ראש המוסד, מה אמר ראש השב"כ, ולמה כל אחד חושב כך. היה דן בזה כמו שקלא וטריא ובסוף נותן את התשובה.

"אני זוכר את יום הכיפורים הראשון שלי עימו. מרן זעק בבכי. אפשר היה למלא בכוס מים את הדמעות שלו. הוא בכה ואמר לי: כמה יהודים בעם ישראל לא נמצאים איתנו, כמה בעוונותיהם הרבים מחללי שבתות".

בשל הנואמים הרבים הוחלט כי מי שנאם בעצרת 'השבעה' לא ינאם בעצרת 'השלושים'. בין השאר לא נאמו הערב הגר"ש עמאר וכן יו"ר ש"ס אריה דרעי.

בין המספידים היו ראש ישיבת 'פורת יוסף' וחבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני, ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון רבי מאיר מאזוז, רבה של מקסיקו הגאון רבי שלמה טוויל, ראש ישיבת 'חברון גבעת מרדכי' הגאון רבי דוד כהן, רבה של מגדל העמק ונשיא מוסדות 'מגדל אור' הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, רבה של באר שבע הגאון רבי יהודה דרעי, גאב"ד 'דרכי תורה' הגאון רבי אשר וייס, האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא, רבה של שכונת שמואל הנביא הגאון רבי יצחק כהן.

הגר"מ מאזוז אמר: "היו"ר אריה דרעי וגם היו"ר לשעבר אליהו ישי כולם באחדות כולם אהובים כולם ברורים. צריכים לחיות בשלום. לא כמו האשכנזים שרבים על כל שטות".

כבר בשעה 16:00 אחר הצהריים התכנסו כל בני משפחתו של הגר"ע בבית שברחוב הקבלן 45 לכנס משפחתי, שכלל תפילת מנחה וערבית וסעודת מצווה. עם סיום האירוע המשיכו לעצרת.
הגר''ע יוסף ש''ס ירושלים אבל שלושים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד