כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

תלמידי 'מיר' מתלוננים: קריסה בחדר האוכל

התלמידים טוענים: המעבר למשמרת אחת של ארוחת צהריים יצר מצב בלתי נסבל • "הרבה מוותרים מראש על האוכל"

מטבח: צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
מטבח: צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי



ישיבת מיר בירושלים הידקה לאחרונה את החגורה בעקבות המצב הכלכלי הקשה. כבר בתחילת זמן אלול ביצעו בישיבה שינויים בסדרי ארוחת הצהריים, כשהמשמרות שהיו עד אז - בוטלו, ובמקומן הונהגה משמרת אחת, בה סועדים הבחורים והאברכים בשלושה חדרי אוכל בבנין 'בית ישעיה' בו זמנית. כאשר אחד מתוך השלושה מוקדש לבחורים האמריקנים, ובנוסף, האוכל מוגש בבר ולא על שולחנות חדר האוכל.

המצב הקיים גרם לאנדרלמוסיה גדולה. נוצר מצב בו אלפי איש מתנקזים בו זמנית לחדרי האוכל ועומדים בתור דקות ארוכות בכדי לקבל את המנה בה הם חפצים.

עוד בנושא:
קיצוצים בישיבת מיר: חדר אוכל נסגר, יוגשו רק מנות 'בר'

אחד מבחורי הישיבה מספר ל'בחדרי חרדים': "המצב הוא נוראי. בשעה 13:35 לאחר מנחה נפתחים השערים של חדרי האוכל והמונים נוהרים פנימה בתקווה להשיג מנה ואפילו מזלג. מאות עומדים ליד קערת אורז בשביל לקבל משהו, וזה יוצר מצב של דחיפות. צריכים להבין, מדובר בכמות של למעלה מ-2500 בחורים ואברכים, כשכל חדרי האוכל ביחד מכילים כ-1200 מקומות".

בחור נוסף עמו שוחחנו אומר: "זה גרם להרבה בחורים לא להגיע לארוחת הצהריים. בשביל מה להידחף ולאכול מהר? כי הרי כבר בשעה 14:20 האור כבה, חדרי האוכל נסגרים והעובדים מנקים את המקום".

"יש לציין", מדגישים הבחורים עמם שוחחנו, "כי הנהלת הישיבה עושה מאמצים מרובים על מנת לשפר ולשנות את המצב הנוכחי. אך לעת עתה לא חל שינוי ושיפור בשיטת ההגשה".
ישיבת מיר בית ישראל בחורים משמרות צהריים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד