כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

דרמה • בית המשפט קבע: אביגדור ליברמן זכאי

ליברמן זוכה פה אחד: "הפרק הזה מאחורי" • הזיכוי סולל דרכו למשרד החוץ • אחרי הזיכוי יצא להתפלל בכותל המערבי

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



ח"כ אביגדור ליברמן, זוכה הבוקר (ד) פה אחד על-ידי שלושת שופטי בית משפט השלום בירושלים ב'פרשת השגריר', בה הואשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים.

שלושת השופטים - יצחק שמעוני, חגית מאק-קלמנוביץ' ואיתן קורנהאוזר - מסרו את ההכרעה, והמשמעות המיידית של הזיכוי היא: ליברמן יכול לחזור למשרד החוץ, ממנו נאלץ להתפטר לפני כשנה בעקבות הגשת כתב האישום.

הכרעת הדין מהווה מכה קשה לפרקליטות המדינה וליועץ המשפטי, לאחר ששופטי בית משפט השלום השליכו פה אחד את התיק שבנתה הפרקליטות ודחו את כל הטיעונים נגד שר החוץ לשעבר. לא ברור עדיין האם הפרקליטות תערער על החלטת בית המשפט.

עם צאתו מבית המשפט, אמר ליברמן: "17 שנים הסתיימו. הפרק הזה מאחוריי. רוצה להודות למשפחתי, לחבריי שעמדו מאחוריי כל אותם 17 שנים והאמינו בצדק ונתנו תמיכה, ולצוות ההגנה. הולך להתמודד עם האתגרים החשובים שיש לנו במדינת ישראל".

אחרי הזיכוי יצא ליברמן, כשהוא מלווה במקורביו, להתפלל בכותל המערבי.

לא ניתן לבסס הרשעה

מיד עם פתיחת הדיון, הקריאה השופטת מאק-קלמנוביץ' את ההכרעה, ממנה עולה כי ליברמן לא יזם את קבלת המידע מהשגריר בן אריה, ולא הוכח שהוא היה מודע שהמידע הגיע אליו מכורח תפקידו, ולכן לא היה מודע גם לחומרת המעשים. בנוסף, לא הוכח שהמינוי של בן אריה לשגריר בלטביה היה לא ראוי. עוד הוחלט על ידי השופטים, כי לא ניתן לבסס את ההרשעה על העדות של סגן השר לשעבר דני אילון.

ליברמן הואשם כי קידם את מינויו של בן אריה לתפקיד השגריר בלטביה ב-2009, אף שהעביר לו בניגוד לחוק מידע אודות חיקור דין שבוצע בנוגע לליברמן.

עד מפתח של התביעה היה סגן שר החוץ לשעבר דני אילון שטען כי ליברמן הורה לו לפעול למינוי זאב בן אריה.

ליברמן ופרקליטיו טענו מנגד כי יו"ר ישראל ביתנו חשב שבן אריה מעביר סתם אינפורמציה על שמועה שקיבל והוא לא ידע שמדובר במידע רשמי ולא ייחס לו חשיבות.

ליברמן גם טען כי מעולם לא ביקש מדני אילון למנות את בן אריה, וכי בן אריה היה בכל אופן המינוי ראוי ביותר.

הזיכוי המלא מאפשר לליברמן, כאמור, לשוב אל משרד החוץ. הרשעה עם קלון הייתה מחייבת אותו להתפטר מידית מהכנסת עד לבחירות הבאות. אם לקלון היו מצטרפים שלושה חודשי מאסר ויותר, הוא לא יכול היה להתמודד לכנסת במשך שבע שנים.
איווט ליברמן משרד החוץ קלון כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד