י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לראשונה כאדמו"ר מויז'ניץ: ידליק נרות בלונדון

האדמו"ר מויז'ניץ יגיע למסע רשמי וחגיגי באנגליה, שיימשך חודש • בלו"ז: שבת התאחדות לחסידים, מגביות, נופש - וחתונה

האדמו"ר מויזניץ. צילום: ארכיון
האדמו"ר מויזניץ. צילום: ארכיון

לראשונה מאז עלה האדמו"ר מויז'ניץ על כס האדמו"רות, יגיע לביקור רשמי וחגיגי באנגליה והפעם בעיצומם של ימי החנוכה.

עבור חסידי ויז'ניץ בלונדון, מדובר בהתרגשות כפולה: מעבר לביקור עצמו, הרי שהאדמו"ר ידליק בפניהם נרות חנוכה. מאז שהאדמו"ר בעל ה'ישועות משה' זצ"ל ביקר בלונדון בשנת תשנ"ד וערך במקום מעמד הדלקת נרות, לא ביקר בה פעם נוספת שום אדמו"ר לשושלת ויז'ניץ.

מי שמנצח על הביקור ומממן אותו, הוא הנגיד הרב חיים משה פלדמן, מעמודי התווך של קהילת ויז'ניץ בלונדון, ומנכבדי וחשובי החסידות. פלדמן מתעתד להקים אוהל ענק לקראת בואו של האדמו"ר, על פני הרחבה של משרדי אגודת ישראל, הממוקמים בסמיכות לבית המדרש של ויז'ניץ בשכונת סטמפורד היל - שישמש את סדרת האירועים הצפויה להתקיים במקום, במהלך שהותו של האדמו"ר.

האדמו"ר צפוי לצאת מהארץ ביום רביעי א' טבת בבוקר ויגיע לקראת הצהריים ללונדון. יתקיים מעמד קבלת פנים לאדמו"ר בהשתתפות אורחים מהארץ ומאירופה. לקראת הערב, ליל זאת חנוכה, תיערך הדלקת הנרות ברוב עם באוהל. מקהלת חסידי ויז'ניץ אמורה לצאת מישראל ולהנעים לאורך המעמדים הצפויים במסגרת הביקור.

למחרת, יום חמישי, יערוך האדמו"ר את שולחן 'זאת חנוכה' באוהל וכאן גם תיערך שבת התאחדות לכלל חסידי ויז'ניץ מרחבי אירופה שיגיעו כדי לשבות עם האדמו"ר בשבת ההיסטורית.

ביום א' צפוי להתקיים מעמד הנחת אבן הפינה לרגל הרחבת בית המדרש של ויז'ניץ, נדבת הרב פלדמן. האדמו"ר צפוי לשהות בלונדון במשך שבועיים ובמהלכם יערוך מגביות עבור בית המדרש הגדול החדש העתיד לקום בקריית ויז'ניץ בבני ברק. כמו כן יגייס כספים עבור בית הספר החדש לבנות.

בשבועיים הבאים, צפוי האדמו"ר לצאת לצורך מנוחה בעיירת הנופש חלדודנא ולאחריהם יצא לנמצ'סטר, על מנת להשתתף בנישואי בתו הבכורה של הנגיד יעקב אדלר. מעונו של אדלר שימש את האדמו"ר לאורך השנים, עוד בטרם עלה על כס ההנהגה, כאכסניה בכל עת שהגיע לשהות בעיר.

בויז'ניץ מציינים כי בין היתר, היה זה אדלר שמימן את כל ההוצאות הרפואיות שנדרשו עבור האדמו"ר ה'ישועות משה' בתקופת מחלתו.

בחודש אב האחרון, במהלך שהותו של האדמו"ר בחלדודנא, שכרו אדלר ופלדמן מטוס פרטי והטיסו את האדמו"ר לאוקראינה ולפולין, לביקור בזק שבמהלכם פקד את קברי אבותיו ואת ציוני גדולי ישראל.

הנגיד אדלר צפוי לממן מטוס מיוחד עבור כל צאצאיו של בעל ה'ישועת משה' זצ"ל ובנוסף לכל הגבאים ששימשו את האדמו"ר זצ"ל לאורך השנים, שיצא מישראל למנצ'סטר, על מנת להשתתף בשמחתו.
לקראת פרשת וארא, לאחר שהות של כחודש, ישוב האדמו"ר ארצה.

בתוך כך, גבאי קופת הצדקה של ויז'ניץ 'להחזיקם ולהחיותם' מפתיעים את החסידים ביוזמה מיוחדת: מי שיתרום בהוראת קבע 72 ₪ לחודש עבור מטרות הצדקה של הקופה, יקבל בקבוק שמן שבו מהולים שיירי שמן המצווה של הדלקת נרות החנוכה של ה'ישועות משה' זצ"ל.
אדמו''ר ויז'ניץ אנגליה חנוכה משה חיים פלדמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד