ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

"כמה התדרדרו לא עלינו ב-25 השנים האחרונות"

האדמו"ר משומרי אמונים על המתחולל בקרב הציבור הליטאי: "בדורות קודמים כל דברים הללו של מפלגות היו בגדר טריפה"

האדמו"ר. צילום: משה גולדשטיין
האדמו"ר. צילום: משה גולדשטיין

הקרע בציבור הליטאי, הולך ומעמיק, אבל אינו מעניינו של הציבור החסידי, שעסוק בבעיות מבית ובפילוגיו שלו. חרף האמור, נשמעה השבוע ביקורת והתייחסות מרומזת מפי האדמו"ר משומרי אמונים בני ברק על המתחולל בקרב הציבור הליטאי.

את הדברים אמר האדמו"ר, לפני ימים אחדים לפני כמה מחסידיו.

תחילה פתח האדמו"ר בתיאור דמותו של הגר"מ זמבה הי"ד וערך אנלוגיה עם ימינו: "בעיר וורשא היה גר יהודי בשם ר' מנחם זמבא שהיה גאון הדור, ומי עשה ממנו עסק, ובשטיבל של חסידי גור היו קוראים לו בשם "מנחם אשר יצר", וכל הלוך ילך שלהם היה בסגנון אחר לגמרי, ואילו היה חי בדור הזה, כבר היו עושים לכבודו שמונה פילוגים, ולצורך "יהדות" גרידא היה מכניס עשרים מנדטים לעירייה וכדומה, והכל בכדי לקדש שם שמים, וללא דבר זה לא שווה הכל כלום.

"תתבוננו ותראו בדור הקודם היה יהודי גאון עצום בשם הגה"צ רבי יוסף שלום אלישיב זצ"ל שהיה יושב ספון בחדרו והוגה בתורה יומם ולילה, ולא ידע מה רוצים ממנו, וזקני הרה"ק מהר"ש מזוועהיל זיע"א העיד על אביו סבו בעל הלשם זצ"ל שהוא עוסק בתורה לשמה.

"אבי זצ"ל היה שולח אותי בבחרותי אל הגרי"ש, לשאול אותו שאלות קשות ומסובכות, וזה היה בזמן שעדיין לא העריצוהו כל כך, ואמר לי אבי: אני נהנה לשמוע את דעת תורה שלו, כי יהודי זה עוסק בתורה לשמה, ומנין אני יודע זה, כי כדרך שהיה יושב בבחרותו ועוסק בתורה, כן הוא יושב כעת ללא שום שינוי וללא שום גינוני כבוד, ומעולם לא עלתה על דעתו לעשות עסק מלימודו, אלא הוא יושב ועוסק בתורה לשמה באמת.

"וכשרואים איך אדם זה הולך ברחוב ואיך התנהגותו, סימן הוא שיש לו סייעתא דשמיא והוא עוסק בתורה לשמה, והוא גדול הרבה יותר מגדולים אחרים שהגרי"ש בעצמו אמר עליהם גדולות ונצורות".

כאן המשיך האדמו"ר והפתיע: "לאחר מכן כשעלה לגדולה אמר לי אבי, כתב כי גדול עד שמים חסדך, וחבל מאד שמשלמים לאדם גדלות בשנות זקנותו ולא נותנים לו מנוחה. ולדאבוננו בדור האחרון כשהאדם עוסק בתורה הוא מבקש מיד את תשלום השכר במזומנים, וכבר אינו עושה חשבון אם יצאו ממעשיו קידוש ה' או חילול ה'.

"וכשרואים את האנדרלמוסיה השוררת ברחוב בין בחורים ואברכים שאינם יודעים מה לעשות בעצמם, איך אפשר להסביר להם שבדורות הקודמים היו יהודים שכל דברים הללו של מפלגות וכדומה היו אצלם בגדר "טריפה", וזה היה בדור אחד לפנינו, וכשיתבוננו כמה התדרדרו לא עלינו בעשרים וחמש השנים האחרונות, תאחזנו רעדה".
שומרי אמונים פילוג מנחם זמבא מפלגות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד