י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לוחמים ביחידת דובדבן: המג"ד גרם לחילול שבת

ביחידת העילית 'דובדבן' ביקורת קשה על מפקדם • טוענים: גרם ביודעין לחילול השבת במהלך תרגיל באזור השומרון

צילום אילוסטרציה: דו"צ
צילום אילוסטרציה: דו"צ

לוחמים ביחידת העילית 'דובדבן' מפנים ביקורת קשה על מפקדם, סגן אלוף יריב, לאחר שלטענתם, גרם ביודעין לחילול השבת לפני כשבועיים וחצי, במהלך תרגיל באזור השומרון. כך מדווח עיתון 'מעריב'.

לפי הדיווח, ב-18 באוקטובר, יום שישי, נערכו לוחמי היחידה לשהייה בשטח במסגרת אימון, ובשעת צהריים החלו הלוחמים לצעוד לכיוון החניון שבו היו אמורים לשהות במהלך השבת.

לדברי אביו של אחד הלוחמים, החיילים העירו למפקד כי לא יצליחו לסיים בזמן את המסלול המתוכנן, והם חוששים שייאלצו לחלל שבת בעקבות כך. "התנועה לחניון הייתה בזמן לא סביר בכלל ביחס לאותו ציר ומסלול שעברו החיילים", סיפר אביו של אחד החיילים. "הלוחמים התריעו אצל מפקד היחידה שלא ניתן לגמור את הציר בזמן כה קצר, ונתקלו בתגובה מזלזלת".

לטענת מפקד היחידה, היה זה איחור של כעשרים דקות, שאכן נבע מטעות בחישוב הזמנים, אך יש לוחמים והורים הטוענים כי היו חיילים שהגיעו רק לקראת שמונה בערב, כמעט שעתיים אחרי כניסת השבת. "היה שם חילול שבת המוני, שכלל בנייה של האוהלים ופתיחה של רכבים והדלקת אורות כדי להוציא ציוד לשטח החניון", סיפר האב.

ביחידה טוענים להגנתם כי שום חייל לא הלין על החשש מפני חילול שבת, ועל כן לא נענה בתגובה מזלזלת. הפרשה נחקרת בדרגים הבכירים.

מצה"ל נמסר ל'מעריב': "מדובר במקרה חריג אשר טופל ותוחקר על ידי הגורמים הרלוונטיים, ולקחיו הופקו".
צה''ל יחידה דובדבן חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד