כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"הגאב"ד הורה לעציר להזדהות ולהשתחרר"

בית הכנסת המשטרתי בתחנת חדרה נחנך, ורב התחנה חושף ל'בחדרי חרדים' אנקדוטות מרתקות להן היה שותף • תיעוד

"הגאב"ד הורה לעציר להזדהות ולהשתחרר"
משטרת ישראל



בית כנסת מפואר נחנך בתחנת המשטרה בעיר חדרה. לאחר שבועות בהם שוטרי התחנה התפללו במקום זמני שלא היווה סיפק לכמות המתפללים הגדולה במקום. לאחר פעילות נמרצת של בניה הגיע הרגע המיוחל לו חיכו עשרות משוטרי התחנה כאשר בית הכנסת נחנך היום (רביעי) ברוב עם.

בית הכנסת הראשון בתחנת המשטרה הוקם בתשמ"ו ונקרא על שמו של רכז המודיעין בתחנה, מרדכי אריה ז"ל, שנפל בעת מילוי תפקידו, ואשר בנו נמנה על שוטרי התחנה. לאחר שברבות השנים בית הכנסת הוותיק היה צר מלהכיל את המוני המתפללים, הוחלט על הקמתו של בית כנסת חדש. בשונה מכל תחנות המשטרה בארץ, נבנה בית הכנסת בצמוד ללשכתו של מפקד תחנת חדרה סגן ניצב אבי מאור, שאף ויתר בשמחה על מספר מטרים מלשכתו במטרה לבנות בית כנסת מכובד בתחנה.

לחיי הדת בתחנת חדרה ישנו פן נוסף, בדמותו של רב התחנה, הרב דוד בירנבוים. הרב, שמשמש כיו"ר איגוד המוסדות התורניים בחדרה, מלווה את שוטרי התחנה מזה 13 שנה. "אני מעביר בתחנה שיעורי תורה, בעיקר בנושאי פרשת השבוע", מספר הרב בירנבוים. "בהשתתפותם של עשרות משוטרי התחנה שבאים להיטען במטען רוחני לקראת שבת".

"התקשרתי מתוך תא המעצר לגאב"ד"

הרב מביא גם דוגמא מוחשית על יכולתו לסייע לתפקודה של המשטרה ולהיות גשר בינה ובין הציבור החרדי. מדובר על הימים בהם נסלל כביש מספר 6 נבנה והיה חשש לפגיעה בכבודם של מתים שהיו טמונים בתוואי. "בימים ההם", אומר הרב בירנבוים, "נעצרו עשרות רבות מבני הציבור החרדי, כמעט כולם שוחררו לאחר מספר שעות עד ימים - להוציא אחד מהמוחים שסירב בכל תוקף למסור את פרטיו ולהשתחרר ממעצרו".

"ניסיתי לשכנע אותו בכל מיני דרכים, בפרט שהיה כבר ערב פסח, אולם הוא בשלו, לא מוכן למסור פרטים ומעכב את השיחרור. מפקד התחנה דאז קרא לי להגיע בדחיפות ולנסות לפתור את הבעיה. נכנסתי אליו לתא המעצר וניסיתי לשכנע אותו שחבל שישאר במעצר בעוד משפחתו תסב לשולחן הסדר, אולם הוא בשלו. לבסוף יצרתי קשר עם הגאב"ד הרב טוביה וייס, העליתי אותו על קו הטלפון מתוך תא המעצר ונתתי לו לשוחח עם העצור, לאחר השיחה החליט העצור כי הוראתו של הגאב"ד היא להשתחרר מהמעצר ולהגיע לביתו וכך היה".

בחנוכת בית הכנסת נכח גם המרא דאתרא הרב ורנר, שאמר כי קיים קשר בין השוטרים לרבנים, הקשר נובע בין השאר מאי יכולתם של השניים להבין מה כוחם, בעוד ציבור השוטרים תוהה על האמירה הזו הסביר הרב ורנר כי "השוטר חושב שיש לו כוח אין סופי ואילו הרב, לא מאמין שיש לו כוח לשנות דברים, אולם שני הצדדים משלימים זה את הזה".

הרב סנ"צ משה גפני, מ"מ רב משטרת ישראל ציין, כי עצם בניית בית הכנסת בסמוך ללשכת מפקד התחנה מעידה עשרת מונים כי ה'סייפא והספרא' הולכים ביחד. הרב גפני הוסיף כי הוא שמח להיות נוכח בעוד אחד מבתי הכנסת שנחנכו בתחנות המשטרה ובבסיסי מג"ב בשנים האחרונות, וכי בית הכנסת יהווה מוקד רוחני חזק ועוצמתי שיקרין על פעילות התחנה. את הדברים הללו גיבה וחיזק סגן ניצב אבי מאור מפקד התחנה, שאמר לעשרות השוטרים שהגיעו לטקס: "מאז שהסתיימה הקמת בית הכנסת בימים האחרונים אני מרגיש שהקב"ה איתנו ודברים משתפרים, כאשר התחנה הולכת ומתגבשת".

מפקד מחוז חוף, ניצב חגי דותן, שכיבד את שוטרי התחנה בנוכחותו, אמר, כי זה שבמהלך שיפוץ התחנה - בית הכנסת היה הראשון שנבנה ונחנך - יעזור לסיים את שיפוצה של כל התחנה, על מנת לשפר את מקום שירותם של שוטרי תחנת חדרה.

לאחר גזירת הסרט על ידי מפקד מחוז חוף נערכה תפילה מיוחדת בה נאמרו תהלים, ובנו של רכז המודיעין ז"ל אמר קדיש. בתחנה בחדרה מקווים כי הקמת בית הכנסת תדחוף קדימה את כל פעילות התחנה.













חדרה משטרה תחנה בית כנסת תפילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד