י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

היועה"מ מגיב לזיכוי: "עשיתי את חובתי"

בתגובה ראשונה לזיכוי אביגדור ליברמן אומר יהודה וינשטיין: "חובתי להגיש כתב אישום כשיש סיכוי להרשעה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין מתייחס הערב (רביעי) לראשונה, לזיכויו של אביגדור ליברמן והודף את הטענות נגדו: "אני לא אתייחס לפסק הדין לפני שאני אקרא אותו", אמר, "חובתי להגיש כתב אישום כשיש סיכוי סביר להרשעה וחובתו של בית המשפט לעשות את אשר הוא עושה. אני את חובתי קיימתי".

את הדברים אמר וינשטיין בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב.

גם משרד המשפטים התייחס לזיכוי והתנער מאחריות: "התביעה סברה שעובדות אלה, המבוססות על הראיות שנאספו בחקירה, מגלות עבירה פלילית", אמר דובר משרד המשפטים, "תפקיד התביעה הוא להביא בפני בית המשפט תיקים אשר מתקיים בהם סיכוי סביר להרשעה, ויש עניין לציבור לבררם בידי שופטי ישראל".

"ההחלטה להגיש את כתב האישום נגד אביגדור ליברמן בפרשת השגריר, התקבלה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, לאחר שאימץ את עמדת צוות נרחב של פרקליטים ובראשם פרקליט המדינה, שהיו תמימי דעים כי קיימת תשתית ראייתית מספקת להוכחת העובדות המפורטות בכתב האישום".

התביעה מילאה את חובתה המקצועית כלפי הציבור והפרקליטות תמשיך לבצע מלאכתה נאמנה, ולהיאבק למען טוהר המידות בשירות הציבורי".

בהתייחס לאפשרות שהפרקליטות תערער על פסק הדין אמרו במשרד המשפטים: "הכרעת דינו של בית משפט השלום בירושלים תיבחן בצורה עניינית, כמקובל, הן בהיבטיה העובדתיים והן בהיבטיה הנורמטיביים ובהמשך תתקבלנה ההחלטות המתאימות".

בחוגים משפטיים מפנים אצבע מאשימה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטין אשר החליט בדצמבר 2012 לסגור את התיק העיקרי נגד ליברמן מחוסר ראיות וזאת בניגוד לעמדתו של פרקליט המדינה, משה לדור.

הוא זה שהחליט במקום זאת להגיש כתב אישום בפרשת השגריר בבלרוס, ואשר כפי שהתברר, היה בלתי מבוסס וליברמן זוכה בו פה אחד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך הערב שוב את ליברמן, ואמר: "הדבר הזה מסיים עינוי דין של 17 שנה, לא רק לאביגדור ליברמן אלא גם למשפחתו. אנחנו חברים הרבה שנים, עובדים יחד בממשלות ישראל הרבה שנים ואני שמח שאביגדור חוזר לעבוד איתי בשולחן הממשלה".
יהודה ויינשטיין פרקליטות ליברמן זיכוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד