י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הפגנה נגד ניצן אלון: "הפסק צווים מינהליים"

עשרות הפגינו מול ביתו של אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון, בשל הוצאת הצו המינהלי נגד בעז אלברט

הפגנה נגד ניצן אלון: "הפסק צווים מינהליים"
אלחנן גרונר, הקול היהודי

עשרות מפגינים הגיעו הערב (רביעי) מול ביתו של אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון וקראו לו להפסיק את השימוש מעורר המחלוקת בצווים מנהליים.

המפגינים שהגיעו לביתו שביישוב ניר בנים הפגינו דקות ארוכות, שרו שירים וחילקו פלאיירים, זאת על רקע הידיעות שהגיעו על התעללות שסופג בעז אלברט, המתנחל שחושמל לפני כחודשיים בטייזר, על ידי אסירים ערבים בבית הכלא. אל המקום הגיעו כוחות משטרה שעצרו את המוחים והחרימו את רכביהם.

"ניצן אלון צריך להבין שהמחאה נגדו תגיע לכל מקום- עד שהצדק ייצא לאור והמסורת הנפשעת של הצווים המנהליים תיפסק", אמר הערב אחד מהמפגינים. "אלון עוצר אנשים שספק רב אם עשו עבירה בחסות צו שרירותי, לא מנמק בשום שלב את סיבת המעצר - ומונע מהם לשוב לביתם ללא כל ביקורת או פיקוח. זוי לא דמוקרטיה. זהו שלטון יחיד שהופקד בידיו של איש צבא שפועל ממניעים שאינם טהורים".

כזכור, בעז אלברט, המתיישב שחושמל לפני כחודשיים באמצעות טייזר, הורחק מביתו באמצעות צו מנהלי בהוראת אלוף הפיקוד ללא כל הסבר לכך. בחודש האחרון הוא שוהה במעצר ומסרב להשתחרר כל עוד אינו מורשה לשוב אל ביתו, וכאמור בתקופה האחרונה סופג התעללות מאסירים ערביים בבית הכלא.

עו"ד נפתלי ורצברגר מטעם עמותת "חננו" שמייצג את המפגינים שנעצרו אמר הערב: "ניצן אלון משמש בשטחי יהודה ושומרון כריבון וכזרוע השלטונית - ולא כקצין צבא רגיל. מכוח זה הוא מוציא את צווים מנהליים שרירותיים. במקרה שלנו מכים את הדמוקרטיה פעמיים: בפעם הראשונה, כשמשתמשים בצווים מנהליים נגד אזרחים ובפעם השנייה, כשלא נותנים לאזרחים למחות על כך."
הפגנה צו מינהלי בעז אלברט חננו ניצן אלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד