כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

גזר הדין: 100 ימי מאסר לתוקף עורך 'הפלס'

חיים פרלשטיין, תלמיד ישיבת פוניבז', שתקף את עורך 'הפלס' נתי גרוסמן יישלח ל-100 ימי כלא בלבד • ישלם פיצוי: 7,500 ש"ח

נתי גרוסמן בבית החולים. צילום: ארכיון
נתי גרוסמן בבית החולים. צילום: ארכיון

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, יעקב צבן, גזר היום (ה) עונש של 100 ימי מאסר על חיים פרלשטיין, אשר הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בתקיפה בנסיבות מחמירות של עורך עיתון 'הפלס', נתן גרוסמן.

גרוסמן שימש בעבר כעורך 'יתד נאמן' - בטאון 'דגל התורה" - עד שהודח מהתפקיד בעקבות חילופי ההנהלה. כיוס הוא עורך את עיתון 'הפלס'. על רקע זה הותקף גרוסמן בידי פרלשטיין בדצמבר 2012.

פרלשטיין, תלמיד ישיבת פוניבז', ואדם נוסף ארבו לגרוסמן בחדר המדרגות של ביתו והכו אותו בראשו.

"המתלונן החל לדמם", מתאר השופט את התקיפה, "וניסה להתגונן אולם האדם הנוסף המשיך לתקוף אותו. המתלונן ניסה לברוח אך מעד. שכנו מיכאל ישראלי שמע צעקות יצא החוצה והצליח ללכוד את הנאשם וחבירו אך הם דחפוהו והחלו לברוח. כתוצאה מהתקיפה נגרם למתלונן חתכים בראשו ושבר באצבע יד שמאל".

השופט קבע כי עונש מרתיע חייב לכלול מאסר בפועל, אולם מנגד יש להתחשב בעברו הנקי של הנאשם ובסיכויי שיקומו הגבוהים. על כן גזר השופט על הנאשם 100 ימי מאסר בפועל, בניכוי ימי מעצרו עד כה.

בנוסף נגזרו עליו 8 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי כספי לגרוסמן בגובה של 7,500 ש"ח.

בדבריו התחשב השופט בנסיבות מקלות של הנאשם, אשר "לפני מספר שנים עבר תאונת דרכים קשה, נזקק לשיקום אינטנסיבי ובשל תגובות פוסט טראומטיות ודיכאון החל לקבל טיפול פסיכולוגי. הנאשם הסביר לשירות המבחן כי את העבירה ביצע על רקע הפיצול בישיבה ובזרם הליטאי, מאבק בין פלגים שונים. שירות המבחן התרשם כי הנאשם הינו בחור מופנם ומנומס וללא דפוסים עברייניים".

כן ציין את העבודה שהנאשם הודה במעשהו, התחרט והתנצל בפני גרוסמן.

מקורביו של גרוסמן ציינו שאמנם מדובר ב"עונש קל מדי", אך הענישה מקובלת עליהם. "בסך הכל הוא קורבן של האווירה וההסתה נגד גרוסמן", אמרו. "אך הוא הביע חרטה על מעשהו, ונקווה שלא יהיו מקרים נוספים מסוג זה".
תקיפה פוניבז' נתי גרוסמן הפלס פרלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד