כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

האורטודוקסים פרשו מהועד הפועל הציוני

בעקבות החלטה שהכתיבה התנועה הרפורמית העולמית, להכרה בנישואין אזרחיים ונישואין רפורמיים

אליעזר שפר. ויקיפדיה
אליעזר שפר. ויקיפדיה

נציגי הארגונים האורתודוקסיים העולמיים פרשו אתמול ממושב הוועד הפועל הציוני בירושלים, תוך מחאה נמרצת כנגד ההחלטה שהכתיבה התנועה הרפורמית העולמית, להכרה בנישואין אזרחיים ונישואין רפורמיים.

ראשי ונציגי הארגונים והם: הארגון העולמי של בתי הכנסת והקהילות האורתודוקסיות, תנועת הנשים "אמונה" העולמית ותנועת ש"ס העולמית – הודיעו על התנגדותם הנמרצת להחלטה זו, שבאמצעותה מנסים הרפורמים לכפות על התנועה הציונית לנקוט עמדות, דעות ואמונות בנושאים הלכתיים ודתיים מובהקים, וזאת בארגון וולונטרי היחיד בעולם בו יושבים מסביב לשולחן אחד רוב המרכיבים של העם היהודי והחברה הישראלית. הם גם הזהירו את הוועד הפועל הציוני בפני פיצול ופילוג בתנועה הציונית בעקבות החלטה זו.

לאחר שרוב חברי הוועד הפועל הציוני הצביעו בעד ההחלטה פרשו נציגי הארגונים האורתודוקסים מהאולם כמחאה נגד הפרובוקציה של הרפורמים ותומכיהם.

בעקבות ההחלטה הודיע אליעזר שפר – יו"ר הארגון העולמי של בתי הכנסת והקהילות האורתודוקסיות על כוונתו להציג בפני הפורום העולמי של המנהיגות האורתודוקסית – המתכנס בשבוע הבא בירושלים את ההצעה לכונן פרלמנט של העם היהודי.

"נוכח התהליכים הרוחניים והשינויים הדמוגרפיים, הסוציולוגיים והתרבותיים, המתהווים בעם היהודי ובחברה הישראלית, ונוכח התחזיות על התרחישים הצפויים ביחסים שבין היהודים במדינת ישראל לבין יהודי התפוצות – מוצע לכונן פרלמנט של העם היהודי – לשם בירור וליבון סוגיות ונושאים העומדים על סדר היום של העם היהודי כולו", אומר שפר.

לדבריו, הפרלמנט יתכנס כדי לדון בנושאים המשותפים העומדים על סדר היום הציבורי של העם היהודי בישראל ובתפוצות, יעסוק בתהליכים ובתרחישים העתידיים בעם היהודי ויגיש רעיונות, הצעות ותוכניות שעניינם בעיקר יחסי הגומלין שבין מדינת ישראל והחברה הישראלית לבין הקהילות היהודיות בתפוצות והמחוייבות לכל יהודי באשר הוא שם.

הפרלמנט של העם היהודי יורכב מחמש מאות חברים – מחציתם ממדינת ישראל ומחציתם מנציגים נבחרים של הקהילות היהודיות מכל רחבי העולם. יחסית למספר היהודים במקום, אך לא תהיה מדינה שאין בה ייצוג בפרלמנט.

500 החברים המייסדים של הפרלמנט יהיו יהודים מישראל ומהתפוצות וייבחרו על פי אמות מידה ציבוריות וקריטריונים ברורים, ביניהם מנהיגים המכהנים בפועל בארגונים יהודיים עולמיים, הוגי דעות, מחברים, סופרים, מדענים ואנשי רוח מוכרים. וכן רבנים, ראשי ישיבות, מחנכים, אנשי אקדמיה ותקשורת.

הרעיון לכונן פרלמנט של העם היהודי, נובע מהצורך לחולל שינויים משמעותיים ביחסי הגומלין שבין היהודים במדינת ישראל לבין יהודי התפוצות, ולהעמידם על מחויבות וערבות הדדית ולא עוד על נוסחאות והצהרות בלתי רלבנטיות לזמננו ועל ידי ארגונים מיושנים שפג תוקפם.
"מוצע, שפרלמנט העם היהודי ינסח אמנה חדשה, הקובעת את האחריות והמחייבות ההדדית של יהודי התפוצות למדינת ישראל והמחויבות של מדינת ישראל והחברה הישראלית לכל יהודי באשר הוא שם". קובע יו"ר הארגון.
מחאה רפורמים שפר נישואין הסתדרות ציונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד