כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

צה"ל מציג: 90 חרדים התגייסו, והחיילות מקדימה

המחזור ה-12 של שח"ר ירוק כלל כ-90 מגויסים • בתמונה מהטקס, צולמו 3 חיילות בשורה הראשונה • הסערה הבאה?

צילום ארכיון: בועז בן ארי
צילום ארכיון: בועז בן ארי

היום (ה) התגייס המחזור ה-12 של פרוייקט 'בינה בירוק' - שילוב חרדים (שח"ר) בחיל המודיעין.

זהו המחזור השלישי בגודלו מתחילת הפרוייקט, והגדול ביותר מתחילת השנה הנוכחית. כ-90 חיילים חרדים הצטרפו למערך המודיעין במגוון תפקידים טכנולוגים ייעודיים.

קצין המודיעין הראשי, תת אלוף אלי בן מאיר, הגיע לבקו"ם, ובירך את המתגייסים החדשים:
"אני סמוך ובטוח כי השנים הרבות שישבתם על ספסלי בית המדרש יתרמו רבות לשירותכם הצבאי במערך הטכנולוגי, יחידות השדה והדרג הנפרס של חיל המודיעין", אמר.

עוד הוסיף בן מאיר: "יש בי אמונה גדולה שהמוטיבציה והרצון גדולים אצלכם, לתרום למען ביטחונה של מדינה ישראל. אגף המודיעין גאה לקבל אתכם לשורותיו ומאחל לכם הצלחה".

בצעד כושל למדי, נשלחה לעיתונות תמונת המגויסים החדשים מהאירוע - כשבשורה הראשונה יושבות חיילות, במה שמהווה יחסי ציבור כושלים למדי, העשויים לשוב כבומרנג ולשמש כלי ניגוח בידי מתנגדי הגיוס.



לפי אכ"א צפויים אחוזי הגיוס להצטמצם בשנת 2015 ל-65.2%, וב-2020 ל-64.2%. לצד זאת, כרבע מהגברים החייבים בגיוס לא מתגייסים, ונכון לשנה זו עומד אחוז הלא מתגייסים על 26.3%. כמו כן, נרשמה עלייה בכמות מתן הפטורים הרפואיים לגברים מאז 2010, ועד פקיעת חוק טל היווה הפטור על בסיס מעמד "תורתו אומנותו" על 14% מכלל הפטורים מגיוס.

במסגרת גיוס החרדים לצה"ל, הנעשה בהתנדבות, משרתים בצה"ל כ-3,200 חרדים, כש-1,300 מהם משרתים במסגרת מסלולי שילוב החרדים. במקביל לשיח על גיוס החרדים הוקם לאחרונה בתל השומר מרכז מיון חרדים, שנועד לתת מענה להליכים הראשוניים של מתגייסים חרדים בלשכת הגיוס.

בתוך כך, נעשים מאמצים לגיוס הבנות הדתיות לצה"ל ולצמצום כמות מצהירות הדת. נכון ל-2013, 42.6% מכלל הנשים בגיל גיוס לא מתגייסות לצה"ל, וזאת בהשוואה ל-41.1% ב-2011. אחוז מצהירות הדת עלה גם הוא מאז 2010 – מ-35% לכ-36%. השנה מקווה צה"ל להשלים את גיוסן של כ-1,600 בנות דתיות לשורותיו. הערים הבולטות בשיעור מצהירות הדת הן בני ברק, נתיבות, בית שמש, ירושלים וצפת.
חרדים גיוס שחר מודיעין חיילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד