כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

רפורמת החקיקה להחמרת ענישת עברייני תנועה תוגש במהלך החורף

כך אמרה סגנית השר ציפי חוטובלי במסגרת נאום שנשאה בכנסת לרגל יום המחויבות לבטיחות בדרכים הלאומי. אור ירוק: "על בתי המשפט להחמיר בעונשים, במיוחד בנהיגה בשכרות ונהיגה במהירות מופרזת"

רפורמת החקיקה להחמרת ענישת עברייני תנועה תוגש במהלך החורף
דוברות השומרים

סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי, נשאה לפני כשבוע נאום מיוחד בישיבת הכנסת, לרגל יום המחויבות הלאומי לבטיחות בדרכים. במהלך הנאום סיפרה סגנית השר על התכניות העתידיות של משרד התחבורה למאבק, כבר במושב החורף הנוכחי: "הדבר הראשון והחשוב, וזאת בשורה שתובא לועדת הכלכלה עוד במושב החורף הזה, הוא רפורמת החקיקה המשמעותית ביותר, שמדברת על החמרת ענישה לאותם עברייני כביש כבדים", בישרה חוטובלי והוסיפה את העבירות עליהן תופעל החקיקה החדשה: פגע וברח, נהיגה בשכרות ונסיעה במהירות מופרזת. בהתאם לרפורמה, אמרה חוטובלי, רכביהם של עבריינים אלו יוחרמו וכן תהיה על עבירות אלו חובת מינימום מאסר. "הרפורמה הזאת שתושק, היא בעיני מסר חריף שאומר: אנחנו לא מקלים ראש בעברייני תנועה", ציינה חוטובלי.

חוטבולי סיפרה בנאום פרט אישי, על הרגע בו גילתה כי אחד ההרוגים בתאונה הקטלנית שארעה בכביש 6 בחודש אוגוסט, הוא מכר משפחתי: "כשהתקשרתי למרכז המידע של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים כדי לקבל פרטים על התאונה, נחרדתי לגלות שאחד ההרוגים הוא בן יקר של חברים טובים שלנו, יונתן תורג'מן, נער מקסים בן 21. באותו הרגע", אמרה סגנית שר התחבורה, "הבנתי שהתפקיד הזה הוא לא רק תפקיד לאומי אלא הוא נוגע לכל אחת ואחד מאיתנו".

לבסוף, ציינה סגנית השר את הדרך בה על המדינה לפעול בכדי להלחם בתאונות הדרכים כראוי: "העבודה המרכזית היא להחליט על תכנית עבודה לאומית שתמקד אותנו בעיקר ובתפל, כי אם לא נקבע לנו סדר יום לאומי בעניין הזה, כמו רבות ממדינות אירופה שנאבקו בעניין הזה, אנחנו לא נתקדם ולא נצליח לראות שינוי משמעותי".

עמותת "אור ירוק": "על בתי המשפט להחמיר בעונשים, במיוחד בנהיגה בשכרות ונהיגה במהירות מופרזת כדי להעביר מסר חד וברור – אדם שבוחר לשתות אלכוהול ולעלות על ההגה או לנסוע במהירות המסכנת את שאר משתמשי הדרך צריך להיענש בחומרה. לא סתם קבע המחוקק עונש מינימאלי של 24 חודשי שלילה וזאת כדי להרתיע. אדם שבוחר לשתות ולנהוג מסכן את כולנו".
אור ירוק ציפי חוטובלי תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד