כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

נע ונד באפריקה: הרב ברלנד נטש את מרוקו

הסתיימה 'גלות מרוקו': ביחד עם שניים ממקרוביו, בהם העבריין גבי בן הרוש, יצא מנהיג קהילת 'שובו בנים' מקזבלנקה ונחת בינתיים בקהיר • באופן זמני נרכשו כרטיסי טיסה לארבעה יעדים שונים, והחלטה על המיקום הסופי תיפול בהמשך • בני הקהילה: "גם הרבנית עצמה לא יודעת לאן הוא מתכוון לנסוע" • ובאלו סוגי מטבעות הוא הצטייד?

נע ונד באפריקה: הרב ברלנד נטש את מרוקו



הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים' - ברסלב הנמלט - עזב סופית את אדמת מרוקו לאחר שהתבקש מהמלך מוחמד השישי לעזוב, זאת בשל כתבות שפורסמו עליו בתקשורת המקומית והחשש ממוסלמים שינסו לפגוע בו ויציתו מהומות.

לפני ימים אחדים עזב הרב את העיר מרקש לקזלבנקה, ומשם המריא ליעד בלתי ידוע.

על פי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', הרב ברלנד נחת נחיתת ביניים בשדה התעופה בקהיר, משם יחליט יחד עם שניים ממקורוביו - לאיזה יעד להמשיך. לפי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', נרכשו ארבעה כרטיסים ליעדים שונים.

גם העבריין גבי בן הרוש יצא יחד עם הרב ברלנד, אף שבמשך 10 שנים לא עזב את אדמת מרוקו - גם לא לאומן.

העיתונאי מני קרויס, המקורב לחצר 'שובו בנים', אומר ל'בחדרי חרדים': "הרב לקח איתו שטרות של דולרים, אירו, לירה שטרלינג ופולה".

גורם נוסף בחצר 'שובו בנים' אומר ל'בחדרי חרדים': "בעיקרון המצב הוא שאף אחד לא יודע כלום, גם הרבנית לא יודעת. הרב עצמו קיבל את ההחלטה לעזוב את מרוקו על אף האופציה שהיתה לו להישאר שם, הרב היחיד שמחליט לעצמו, ולנו לא מובן הצעד שהוא נוקט", לדבריו, "בני הקהילה בארץ אמרו היום 'תיקון הכללי' להצלחתו. הרב אמר שהוא מקבל הכל משמים ומה שה' עושה הכל לטובה".
טיסה מרוקו הרב אליעזר ברלנד אפריקה גבי בן הרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד