ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

על סף הסכם על הגרעין • משבר עם ארה"ב

נתניהו לג'ון קרי: ישראל אינה מחוייבת להסכם המתהווה בין המעצמות לאיראן • "הם קיבלו הכל ולא נתנו דבר"

נתניהו עם ג'ון קרי. צילום ארכיון: פלאש90
נתניהו עם ג'ון קרי. צילום ארכיון: פלאש90



מחלוקת קשה ופומבית בין ארצות הברית לישראל: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי, לפני שזה המריא הבוקר (ו) מישראל, כי ישראל אינה מחוייבת להסכם המתהווה בין המעצמות לאיראן.

"אני מבין שהאיראנים מאד מרוצים עכשיו והם צריכים להיות מרוצים", אמר נתניהו לפני הפגישה. "הם קיבלו הכל ולא נתנו דבר. הם קיבלו את כל מה שרצו, הם רצו הקלה בסנקציות לאחר שנים של משטר סנקציות קשה. הם קיבלו זאת מבלי לשלם דבר מכיוון שהם לא מפחיתים בכלל את יכולות ההעשרה שלהם, כך שאיראן קיבלה את עסקת המאה והקהילה הבינלאומית קיבלה עסקה רעה.

"זאת עסקה רעה מאוד. ישראל דוחה אותה לחלוטין ורבים מהאזור שותפים למה שאני אומר, גם אם הם מביעים זאת פומבית ובין אם לאו. ישראל אינה מחויבת להסכם זה וישראל תעשה את כל מה שהיא צריכה על מנת להגן על עצמה ועל ביטחון אזרחיה.

"זה נכון גם ביחס למו"מ עם הפלסטינים. אני לעולם לא אתפשר על ביטחונה של ישראל והאינטרסים החיוניים שלנו, לא בפני כל לחץ בינלאומי. אני חושב שיש להפעיל את הלחץ במקום הנכון וזה על הפלסטינים שמסרבים לזוז. אך בכל מקרה, שום כמות של לחץ לא תגרום לי או לממשלת ישראל להתפשר על האינטרסים הביטחוניים והלאומיים הבסיסיים של ישראל. תושבי ישראל יודעים זאת ותומכים בכך".
איראן נתניהו הסכם מעצמות גרעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד