י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הסיקריקים הפגינו נגד האדמו"ר מ'תולדות אהרן'

האדמו"ר, השוהה בניו יורק, ספג מתקפת פשקווילים והפגנה שהתקיימה נגדו • ומי הביע דווקא תמיכה בלתי צפויה? • ויש גם וידאו

ההפגנה
ההפגנה

פעילותם של הסיקריקים בשמו של ארגון 'אתרא קדישא' חובקת עולם: בפעם השנייה בתקופה האחרונה, כוסו רחובות ניו יורק בכתבי פלסתר נגד האדמו"ר מתולדות אהרן, השוהה בימים אלו בארה"ב לשם השתתפות בשמחות נישואי נכדיו.

כזכור, גם כאשר ביקר האדמו"ר בויליאמסבורג בחודש אלול, גם אז לצורך חתונה, פזרו הפעילים פשקווילים ברחובות הסמוכים לאולם החתונה. אך הפעם גדלה תעוזתם, ובנוסף לכתבי הפלסתר שפוזרו, נצבו עשרות פעילים מול האכסניה בה שוהה האדמו"ר בויליאמסבורג, ופתחו במחאה קולנית נגדו, שלוותה בביטויים פוגעניים ומעליבים.

בעקבות כך, זכה האדמו"ר לחיזוק מפתיע מכיוונו של האדמו"ר מהרי"י מסאטמר, שהגיע להשתתף הלילה במסיבה לטובת מוסדות החסידות, ושיבח את האדמו"ר והקהילה.

עוד בנושא:
פרסום ראשון: 'תולדות אהרן' הכריזה מלחמה על הקנאים

הרקע, כפי שכבר ידוע, סירובו של האדמו"ר לתמוך ב'אתרא קדישא' נוכח ההתעמרות ברוכשי מתחם גולובנציץ, בו רכשו דירות גם רבים מחסידיו.

בכל חצר אחרת, הפגנה כזו הייתה נגדעת באיבה על ידי החסידים. אלא שכאן יש לציין, כי האדמו"ר הורה למקורביו שלא להגיב ולא להתייחס לקולות המחאה הללו.




בתולדות אהרן כבר הורגלו להפצת כתבי פלסתר נגד החסידות. גם בחודש אב האחרון, הופצו נגדם פאשקווילים, בעקבות סיפור שהובא באחד העלונים של החסידות, ובו נאמר כי הרה"ק מסאטמר זי"ע, מחה נגד צעירים מישיבתו שקללו את הציונים.

"בוודאי שאסור לומר כך! מאיפה הם לקחו זאת לקלל? האם שמעו ממני פעם איזו קללה?", זעם האדמו"ר והמשיך: "אנו אומרים בכל יום 'וכל המינים כרגע יאבדו', השם יתברך יודע מי הם המינים, אבל האם עלינו לקלל?"

בתגובה לכך, פרסמו הקנאים פשקווילים במאה שערים ובגאולה נגד החסידות, בהם נכתב: "תורת רביה"ק זיע"א אינה תורה לחצאין".
סאטמר תולדות אהרן הפגנה אתרא פשקווילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד