כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

כמו צונאמי • 1,200 הרוגים בפיליפינים

הסופה "האיאן", שנחשבת לאחת החזקות שפקדה אי פעם את המזרח הרחוק, הותירה למעלה מ-1,200 איש הרוגים והרס עצום בפיליפינים • הצלב האדום: "יותר מאלף גופות נראות צפות במים" • ככל הידוע אין פגיעות בנפש בקרב יהודים וישראלים השוהים ברובם בעיר מנילה • הסופה בדרך לויאטנם - רבבות מפונים מבתיהם

מול הגלים. צילומסך
מול הגלים. צילומסך



לפחות 1,200 איש נהרגו בסופת הטייפון "האיאן" שהיכתה ביומיים האחרונים בפיליפינים וכ-800 אלף בני אדם פונו מבתיהם. היא עתה עושה את דרכה לויאטנם.

רוחות עזות נרשמו היום (שבת) והגיעו לשיא של 315 קילומטרים בשעה, מה שהפך את הטייפון לסופה העזה ביותר שנרשמה אי פעם במדינה.

הצלב האדום בפיליפינים אמר כי קיבל דיווחים שמהטייפון נהרגו אלף איש בטקלובן לבדה ו-200 נוספים במחוז סמאר. בנוסף, 20 נהרגו בכנסייה בעיירה סמוכה לטקלובן.

גוונדולין פאנג, המזכירה הכללית של הצלב האדום בפיליפינים, סיפרה: "יותר מאלף גופות נצפו צפות על המים בטקלובן על ידי חברי הצלב האדום בשטח".

"זה היה כמו צונאמי, סיפר אפרן נגראמה, מנהל שדה התעופה בטקלובן, "ברחנו מהחלונות, אני החזקתי בעמוד כשעה בערך, בזמן שהמים הגבוהים הגיעו לגובה 4 מטרים ושטפו את שדה התעופה. חלק מהעובדים שלי ניצלו בזכות זה שנאחזו בעצים. התפללתי חזק כל הזמן עד שמפלס המים ירד".

גם כתבת רשת CNN, פאולה הנקוק, דיווחה מהעיר טקלובן בפיליפינים שנפגעה מהטייפון העוצמתי "הייאן" ודיווחה כי ההרס מזכיר פגיעה של גל צונאמי. "נמל התעופה נהרס לגמרי, ותושבים נאספים בסביבתו בתקווה לקבל מהצבא סיוע של מזון מים ותרופות", מסרה הנקוק.

צוותי החילוץ וההצלה, כבר הגיעו לאזורים מוכי האסון, הביאו עימם ארוחות מוכנות, בגדים, שמיכות, תרופות ומים.

המספר הרשמי של ההרוגים, שפרסמה הרשות הלאומית לאסונות במדינה, עומד על 138 בני אדם בלבד.

שר הפנים הפיליפיני מקס רוקסס שהגיע לטקלובן אמר כי עדיין מוקדם מדי לקבוע כמה אנשים נהרגו: "פעולות החילוץ בעיצומן", אמר, "אנחנו מצפים למספר גבוה מאד של נספים כמו גם של פצועים. כל התשתיות משותקות אין תקשורת, ואין לנו דרך להעביר מידע לציבור באזור".

בפיליפינים קיימת קהילה יהודית קטנה בעיר מנילה, אך הטייפון פסח על העיר.

צפו בתיעוד מהאסון

אסון אי הצפה מזרח הרחוק טייפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד