ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

סרט אימה: כך תיראה תקיפה איראנית

על רקע מרתון השיחות בין אירן למעצמות בז'נבה מציגה איראן הדמייה של התקפת טילים על ישראל • צפו

טילים באיראן. צילום: ארכיון
טילים באיראן. צילום: ארכיון צילום: צילום ארכיון



על רקע מרתון השיחות בין אירן למעצמות בז'נבה, חנך שר ההגנה האירני, הגנרל חוסיין דהקאן, מפעל לייצור טילים להגנה אווירית מסוג "סאייאד-2".

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות האירנית "פארס", מערכות הטילים החדשות, נועדו להעניק הגנה רחבה יותר לרפובליקה האסלאמית.

"הטיל החדש מסוגל לפגוע במטרות כמו מטוסים, מסוקים, מל"טים ומטרות נוספות בטווח הבינוני. הדלק המוצק המניע את הטילים משפר את יכולת הדיוק שלהם לעומת טילים המונעי בדלק נוזלי המרכיבים את חלק הארי של ארסנל ההגנה האווירית של אירן".

סרט תיעודי שודר בימים האחרונים בערוץ הרשמי בטלוויזיה האיראנית, מציג "כך תיראה תקיפה איראנית בישראל, בתגובה לתקיפה ישראלית על מתקני הגרעין". הסרט, עוסק ביכולות התגובה של הטילים באיראן בהתמודדות עם איומים חיצוניים, ועם תגובה לכל תקיפה על אדמתה.

בסרט נראים עשרות טילי נפץ אימתניים, המשוגרים מאיראן ועולים בשמי המזרח התיכון, חלקם אמנם מיורטים על ידי מערכות ההגנה הישראליות עוד מחוץ לאטמוספירה, אך מרוב טילים חלקם מצליחים לחדור את מערכת ההגנה, ואלו מתחילים להתפוצץ בנקודות אסטרטגיות ולזרוע הרב רב, בין האתרים במתועדים בסרטון ניתון לראות: מגדלי עזריאלי בת"א, הקריה ונתיבי איילון, נמל התעופה בן גוריון, מחנה הצבאי צריפין, וכיפת הכור האטומי בדימונה.

"המשטר הציוני מאיים לפתוח בפלישה צבאית, אלא שהם עצמם יודעים שאם הם עושים את הטעות הקטנה ביותר, הרפובליקה אסלאמית תמוטט את תל אביב וחיפה אל הקרקע", אמר המנהיג העליון האיראני, האייתוללה עלי חמינאי בי' ניסן תשע"ג.



איראן טילים תקיפה סכנה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד