כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פרקליטו של הרב אברג'ל: "הם חיים בפאר מנקר עיניים"

מעצרו של הרב יורם אברג'ל הוארך עד רביעי, בחשד לסחיטה באיומים בתקופת הבחירות • פרקליטו תוקף ברמז את הרבנים בצד השני

הרב אברג'ל. צילום: עזריאל משה
הרב אברג'ל. צילום: עזריאל משה



הותר לפרסום: הרב יורם אברג'יל הוא הרב שנעצר אמש (מוצאי שבת) בנמל התעופה בן גוריון. מעצרו הוארך עד יום רביעי. הרב נעצר בחשד לסחיטה באיומים במהלך תקופת הבחירות לראשות העירייה בנתיבות. במסגרת אותה פרשה נעצרו אתמול שלום דומרני ושישה חשודים נוספים.

סנגורו של הרב, עו"ד מנחם רובינשטיין, אמר: "עיתוי המעצר הוא חלק מהדרך שהמשטרה רוצה להוכיח לציבור שהיא עושה משהו".

מעצרו של ראש ארגון הפשע שלום דומרני הוארך בשבוע. דומרני חשוד בסחיטה באיומים, קשירת רשר לביצוע פשע, היזק לרכוש והפרעה למערכת הבחירות.

מעצרם של אבנר אברגיל ושל אברהם ויטורי הוארך בארבעה ימים. מעצרו של מרדכי קצנטיני הוארך בשמונה ימים.

שופט בית משפט השלום בראשון לציון מנחם מזרחי, ציין כי נטען שהחשוד יחד עם אחרים היה מעורב בעבירות של סחיטה באיומים, על רקע בחירות לרשות המקומית בנתיבות.

עו"ד אריה ליבוביץ, המייצג את מוסדותיו של הרב אברג'ל, אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "אין לתלונות נגד הרב כל בסיס".

לדבריו, "התלונות על הרב אין להם שחר. אני בכלל איני מבין איך הגענו למצב שבו רב נעצר בעקבות תלונות של אנשים שאין להם רקע תורני?"

לדברי עורך הדין המעצר פוגע באלפי האברכים הלומדים במוסדותיו של הרב: "הרב מחזיק כוללים בהם לומדים כ-2300 אברכים בנתיבות, קריית ספר ועוד".

"כרגע", מתלונן עורך הדין על תנאי מעצרו של הרב, "המשטרה מסרבת לאפשר הכנסת תפילין לרב, כנראה כחלק מתרגיל החקירה. אבל אנו בטוחים שכל העניין בחקירה אינו ענייני אלא רק נועד לפגוע ברב".

"הרב אותו אני מייצג", מדגיש עורך הדין כשהוא מתייחס למאבק בין הרבנים, "הינו תלמיד חכם ידוע ובולט, צנוע ופשוט הגר בדירת שיכון. זאת לעומת הנפשות הפועלות מנגד, המתגוררים בדירות פאר מנקרות עיניים".

'בחדרי חרדים' פנה לחצרו של הרב איפרגן בבקשה לקבל את תגובת אנשיו. התגובה תפורסם לכשתתקבל.

עוד בנושא:
דרמה בנתיבות: אחד מבכירי הרבנים נעצר
ראש ארגון פשע נעצר • החשד: איום על ה'רנטגן'

בפרשת הבחירות בנתיבות ניצבו לצידו של המועמד אייל מסיקה הגר"ד דנון, האדמו"ר רבי ברוך אבחצירא - ה'באבא ברוך' ו'הרנטגן' - הרב יעקב ישראל איפרגן.

מנגד הביע הרב הבכיר בעיר, הגאון רבי יורם אברג'ל, תמיכה בראש העיר הנבחר יחיאל זוהר. תמיכתו הפומבית בזוהר, גרמה להתפלגות בתוך הציבור החרדי בעיר ובעזרתה גייס יחיאל זוהר תמיכה של רבנים חרדים נוספים, כולל הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי.

דברי השופט:

בהארכת מעצרו של הרב אברג'ל כתב השופט: "קיים חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות לחשוד. השאלה המרכזית ביחס לחשוד זה, היא האם המתואר בבקשת המעצר, ביחס לאירוע ממוקד, בוצע על דעתו והסכמתו של החשוד, ולשם כך עיינתי בקפידה בחומר הראיות ואני סבור כי קיים חשד סביר העונה בחיוב על שאלה זו. קיים יסוד סביר ששחרור החשוד יוביל לשיבוש מהלכי החקירה".

"פעולות החקירה שאותן מבקשת היחידה החוקרת לבצע, הן פעולות חיוניות, ויש לאפשר ליחידה החוקרת לבצען".

"מאחר ועצמת הראיות משפיעה גם על ימי המעצר המבוקשים, וכפי שאמרתי ביחס לשאלה שבמחלוקת, קיים חשד סביר, אך לא ברמה גבוהה, כך שיש צורך לפקח על החקירה, במיוחד ביחס לחשוד זה, הרי שפרק הזמן המבוקש ע"י היחידה החוקרת - 15 ימים - הוא פרק זמן בלתי סביר".

שבתאי גרברצ'יק, דובר המשטרה למגזר החרדי, אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי מדובר בהמשך מאבקה של המשטרה כנגד ארגוני טרור, וכך מוגדרים ארגוני הפשיעה בהם גם ארגונו של דומראני. "מדובר בפעילות מורכבת ולאורך זמן, כאשר המאמץ העיקרי הוא לתרגם מידע מודיעיני לכדי ראיות בתחום החקירתי, כך שהעבריינים ישהו מאחורי סורג ובריח לתקופות ארוכות".

הפעילות כנגד הפשיעה מתבצעת בכמה רובדים ובאמצעות כמה יחידות במקביל, החל ביחידות המרכזיות במחוזות ועד היחידות הארציות בלהב 433 בשילוב יחידות מודיעיניות נוספות.

"במשטרה מזהים מצוקה ופחד בקרב אותם עבריינים, חלקם אף ברחו מהארץ וחלקם ירדו למחתרת ומסתתרים, ולא מצליחים לבצע פעילות פלילית".
נתיבות בחירות הרנטגן באבא ברוך הרב אברג'יל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד