י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בגין תקיפה וירי: כתב אישום נגד תושב בני ברק

אלחנן צוריאל מאמו חשוד בתקיפה וירי לעבר אדם עמו התעמת • הקליע נמצא ליד משרדי 'שופר'

אמנון יצחק. צילום: פלאש90
אמנון יצחק. צילום: פלאש90

פרקליטות מחוז תל אביב, הגישה הבוקר (ראשון) לביהמ"ש המחוזי בעיר, כתב אישום נגד אלחנן צוריאל מאמו, בן 29 מבני ברק, בגין עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, נשיאת נשק שלא כדין ותקיפה.

על פי כתב האישום, חשד מאמו במרדכי רוט, שהתפרץ לדירה בבני ברק וביקש לברר את העניין ולהשיב את הרכוש הגנוב. בין השניים פרץ עימות אלים, במהלכו הכה הנאשם את המתלונן. נוכחים במקום הפרידו בין הניצים. מאמו הלך לבניין סמוך, וכעבור כשתי דקות חזר כאשר הוא אוחז באקדח טעון ודרוך, התקדם במהירות לעבר המתלונן תוך שאחרים מנסים לעצור אותו, וירה לעבר המתלונן.

רק בדרך נס ובשל העובדה כי אחרים ניסו למנוע מהמשיב לירות במתלונן, לא פגע הקליע במתלונן.

המשטרה פשטה על משרדי ארגונו של הרב אמנון יצחק

לפי כתה האישום: "בתאריך 2.10.13 בשעה 19:20, או בסמוך לכך, ברחוב מתתיהו בבני ברק, התפתח בין הנאשם והמתלונן דין ודברים קולני לנוכח חשדו האמור של הנאשם במתלונן על מעורבותו בהתפרצות. במהלך חילופי הדברים האמורים תקף הנאשם את המתלונן, סטר לו ובעט בו".

"בהמשך, נכנס הנאשם למבנה סמוך, נשא ונטל אקדח בקוטר 9 מ"מ כשהוא טעון ודרוך. הנאשם התקדם במהירות לעבר המתלונן תוך שהודף אחרים שנכחו במקום. הנאשם התקרב מרחק צעדים ספורים מהמתלונן, סחט את ההדק וירה יריה אחת לעבר המתלונן מתוך כוונה לפגוע בו ולהטיל בו נכות או מום או לגרום לו חבלה חמורה, ואולם בשל התערבות האחרים חדל הנאשם מן הירי והקליע לא פגע במתלונן".

יצויין כי בחקירותיו, ניסה המתלונן לא לחשוף את שמו של היורה, ואולם בסופו של דבר מסר מספר פרטים עליו. כן נעזרה המשטרה בעדות עדי ראייה.

לפי אחת העדויות, מאמו נמלט לאחר הירי למשרדי 'שופר'. "א.ה, ראתה ממרפסת ביתה בקומה הרביעית מישהו צועק", נאמר בעדות, "היא לא הכירה אותו או את האנשים סביבו. מתארת שיצאו 3 אנשים מ"שופר" ואז אחד מהשלושה נעמד עם אקדח מול הבחור שצעק וירה יריה אחת לעברו, אבל למטה".

מאמו עצמו הקפיד לכל אורך חקירותיו לשמור על זכות השתיקה. התביעה ציינה כי אמנם הינו רק בן 29, ואולם הספיק כבר לצבור לחובתו עבר פלילי משמעותי, החל מהיותו בן 16, הכולל 6 הרשעות קודמות ושני תיקים מבימ"ש לנוער שהסתיימו ללא הרשעה.
משטרה ירי תלונה הרב אמנון יצחק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד