א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

יהדות אמריקה בעד עולם התורה בארץ ישראל • תיעוד

מאות ראשי ישיבות מרחבי ארצות הברית התכנסו לכנס 'דרשו' • הנואמים התמקדו בקשיים של עולם התורה בישראל • סקירה וגלריה

יהדות אמריקה בעד עולם התורה בארץ ישראל • תיעוד

מאות רבות של ראשי ישיבות, דיינים ומורי הוראה, נבחני "דרשו" מכל רחבי ארה"ב, התכנסו בשבת האחרונה ובמוצאי השבת לכינוס השנתי, "הקונוונשן של דרשו" בניו ג'רסי.

הכינוס שנועד לחזק את עולם התורה ולעודד הצטרפות למסלולי הלימוד של דרשו ,ובראשם לימוד הדף היומי בהלכה, הפך לכנס חיזוק עולמי מול הגזירות הקשות שעובר הציבור התורני בישראל.

בין קבלת שבת למעריב נשא דברי חיזוק מיוחדים הגאון רבי יצחק סורוצקין שליט"א, ראש ישיבת טלז בקליוולנד. בדבריו התייחס הגר"י לגזירות על עולם התורה בארץ הקודש. "יש דבר שנקרא להתפלל וללמוד תורה, אך יש מושג אחר לגמרי, מושג של 'עבדות', להיות 'עבד ד''. אדם שמשקיע את כל כולו בתורה הקדושה, ומוסיף עוד ועוד ידיעות בעוד ועוד מסכתות, וראשו נמצא יום ולילה בנושא אחד – התורה הקדושה, הוא זה שנחשב 'עבד ד'".

"'דרשו', הופך את הלומדים והנבחנים לעבדי ד' של ממש, עבדים מוחלטים לרצון ד'. יום וליל הם עסוקים בלימוד, בהכנה למבחנים ובמבחנים עצמם, וכל כולם הופך להיות חפצא של 'עבד ד''".

לקראת סיום דבריו, פרץ הגר"י בבכי מר כאשר דיבר על הגזירות על עולם התורה בארץ הקודש.

"בימים אלה, בארץ ישראל גוזרים עוד ועוד גזירות על עולם התורה. מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו - מי היה מאמין שיהודים הם שיגזרו על עקירת התורה בארץ ישראל?! האברכים בארץ ישראל נאנקים תחת עול הגזירות שממיטה עליהם ממשלת השמד, אך השאלה היא מה אנחנו באמריקה עושים, וצריך לומר: באמריקה לא עושים מספיק!", זעק הגר"י.

"לא מספיק משתתפים בצער ובנשיאה בעול של אחינו מארץ ישראל. צריך לדעת שלומר קפיט'ל תהילים על המצב בארץ ישראל זה לא מספיק! עולם התורה באמריקה צריך להתחזק ביתר שאת וביתר עוז מול הגזירות על עולם התורה בארץ ישראל! צריך להתחזק עוד ועוד בלימוד התורה".

במוצאי שבת, נשא דברים הגאון הגדול רבי שמואל יעקב בורנשטיין שליט"א, ראש ישיבת קריית מלך בנאום חוצב להבות בכינוס השנתי של "דרשו" בארה"ב. בדבריו תקף את המגמות הפוליטיות בישראל ואמר "כוחות הטומאה והרשע נמצאים במלחמה נוראה כנגד עולם התורה, יש גזירה נוראה של גיוס, הכוללים, מוסדות התורה, החינוך הטהור. המצב של עקירת הדת בארץ ישראל הוא יום יום. המצב נורא. אני פונה אל נדיבי עם בארה"ב, תעזרו לנו מול כוחות הרשע, תנו לנו להשיב מלחמה, האחיכם ייצאו למלחמה ואתם תשבו מן הצד? יש מלחמה על עולם התורה!! תתמכו בעולם התורה, והתורה תחזיר לכם. הם צועקים "מאי אהנו ליה רבנן", ואנחנו אומרים "תורה מה תהא עליה"!

לאחר מכן נשא דברים נשיא "דרשו" הר"ר דוד הופשטטר. "כשהמלאך פגע ביעקב, כתוב שהוא פגע בו בירכו. הירך הוא המעמיד של כל גוף האדם, וחז"ל מפרשים שהפגיעה של המלאך הייתה הפגיעה בתמכין דאורייתא. הוא לא הצליח לפגוע בתורה עצמה, אלא רק בתמכין דאורייתא. העומק שבכך הוא שנהיה נתק בהבנת חשיבות אחזקת התורה".

"הנתק הזה, עם הגלות, הולך ומעמיק, ואיתו גם הצרות מולן אנו עומדים בתקופה האחרונה. כל זה הוא העמקה של אותו נתק, כאשר גוזרי הגזירות לא מבינים שאנו אלה שמחזיקים אותם. אבל עיקר התשובה אל מול הנתק הזה, הוא בחיזוק עולם התורה, כשהעיקר הוא להבין את חשיבותה וסוד קיומה. התקווה היא כעת, כשאנו מסיימים את חלק ה' במשנה ברורה במסגרת 'הדף היומי בהלכה', שרבים-רבים יצטרפו לקראת לימוד חלק ו' במשנ"ב".

הכינוס הסתיים בשירת ההמונים ובריקודים שנמשכו עד שעות הלילה המאוחרות.

"הכינוס השנתי ימשיך להיות אור וזרקור ללומדי התורה בכל מקום ומקום ברחבי העולם, הן לעודד ולשבח את הלומדים הקיימים והן לצרף עוד ועוד יהודים מכל רחבי תבל אל מעגל לומדי התורה וההלכה, כדי להוכיח שהתורה לא נשברת משום גזירה או תקופה, ונעשה הכל כדי שהיקף הלומדים ואיכות הלימוד תגדל בכל רחבי העולם", כך הרב שלמה רוזנשטיין מהנהלת "דרשו" בארץ שהשתתף בארגון הכינוס הגדול בניו ג'רסי.









































אמריקה ראשי ישיבות כינוס דרשו עולם התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד