י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חיידק טורף: שני פעוטות בב"ב אושפזו במצב קשה

שני פעוטות, ששהו יחד בגן פרטי בבני ברק, אושפזו בשל החיידק 'מנינגוקוק' • מאז האשפוז - מצבם הוטב

אילוסטרציה. צילום: מנח זרקא
אילוסטרציה. צילום: מנח זרקא

שני ילדים, כבני שנתיים וחצי מבני ברק, אושפזו במצב קשה בבית החולים שניידר לילדים, לאחר שסבלו מחום ודימומים בעור. לאחר בדיקה התגלה כי מדובר בזיהום של החיידק האלים 'מנינגוקוק'. מאז האשפוז, מצבם הוטב.

הילדים, ששהו יחד בגן פרטי במרכז העיר בני ברק, אושפזו בבידוד במחלקת טיפול נמרץ לילדים, שם טופלו וקיבלו טיפול אנטיביוטי אגרסיבי.

בשל היעדר מקום בבידוד, אחד הילדים הועבר לבית החולים תל השומר, שם אושפז במחלקת טיפול נמרץ בבידוד. צוותי בתי החולים ובני המשפחות קיבלו טיפול מונע.

מצבו של הפעוט המאושפז בבית החולים 'שניידר' מוגדר כעת בינוני עד קשה, והוא מטופל במצב יציב. הפעוט שהועבר לבית החולים 'תל השומר' מצבו גם משתפר.

דלקת קרום המוח בבני-ברק: פעוטה יצאה מכלל סכנה

צוות של לשכת הבריאות תל אביב הגיע למעון, הסביר להורים על משמעות המחלה והדרכים למניעתה. בסיוע סטודנטים לרפואה הילדים קיבלו חיסון מונע, וכן ניתנה אנטיביוטיקה מונעת גם לבני משפחותיהם.

יודגש כי אין סיכון יתר להדבקה במחלה, למי שלא שהה במעון או שאינו מתגורר באותו בית עם אחד החולים. משרד הבריאות ממשיך לעקוב אחר מצבם הרפואי של הילדים.

כזכור, לפני כשנה אירע מקרה דומה, שני פעוטות השוהים באותו מעון בבני-ברק אושפזו ב'שניידר', לאחר שנדבקו בדלקת קרום המוח. 180 ילדי המעון קיבלו טיפול מונע.

המנינגוקוק ("החיידק האלים") מועבר על ידי תרסיס טיפתי ומגע הדוק עם החולה או הפרשותיו. מי שנדבק במנינגוקוק מפתח לרוב דלקת קרום המוח או זיהום בדם - שסימניו הבולטים כוללים הופעת חום, הקאות, שינויים במצב ההכרה, שטפי דם תת עוריים ועוד.
אשפוז פעוטות חיידק אלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד