י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

בית שמש: האם יפורסמו תוצאות הבחירות ברשומות?

נציגיה החילונים של בית שמש מסרבים להכיר בהפסד שנחלו בקלפיות, והם עותרים בדרישה למנוע פרסום התוצאות

אבוטבול. צילום: משה הולצמן
אבוטבול. צילום: משה הולצמן

הבחירות בבית שמש ממשיכות להסעיר את המערכת הפוליטית, והצד המפסיד מתקשה לעכל את התוצאות. היום (ב), הוגשה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, עתירה בשם עו"ד איתן הברמן ועו"ד אריאל ניסים, בבקשה למנוע את פרסום תוצאות הבחירות בעיר.

העתירה הוגשה בשם סיעת "בית שמש חוזרת-הבית היהודי" ובתמיכת סיעות "הליכוד-משפחה אחת", "בית שמש שלנו", "עתיד העיר" ו"בית שמש ביתנו".

הרקע לעתירה כפי שהעותרים מסבירים: "תחילתה של פרשה זו בתקופה הסמוכה ליום הבחירות עת נפוצה שמועה בעיר... המבוססת על עומסים בשלוחת משרד הפנים בבית שמש וטענות של פקידי משרד הפנים בעיר, כי מתרחשת תופעה של העברת כתובות של תושבים הרשומים מחוץ לעיר... באופן שבו יוכל תושב כאמור שאינו תושב העיר בפועל להשפיע על הבחירות באמצעות הצבעה".

כזכור, המידע הנ"ל אף הביא לדיון בוועדת הפנים בכנסת, בראשותה של חה"כ מירי רגב, ובעקבות בקשתו של ח"כ דב ליפמן (יש עתיד). במהלך אותו דיון הודיע מנהל אגף לשכות ברשות האוכלוסין, אבי לק, כי פקידת הרישום אכן זיהתה ניסיונות לרישום כוזב ובלמה ניסיונות אלו תוך שהיא מדווחת לממונים.

טענה נוספת בעתירה: "ביום הבחירות נתפסו קבוצת תושבים אשר הפעילו מנגנון משומן ומתוחכם אשר מטרתם החד משמעית הייתה הטיית תוצאות הבחירות. בדיקת המשטרה מעלה חשד ממשי שמא פעולתם העבריינית השפיעה על תוצאות הבחירות... עת הקימו רשת לרכישת תעודות זהות מתושבים תמורת תשלום של 100-200 ₪ עבור כל תעודת זהות ותוך שימוש בתעודות זהות אלו בפועל בקלפיות בעיר".

"במסגרת בדיקה שנערכה על ידי מטה הבחירות של מר אלי כהן, נמצאו מספר תושבים שנפטרו מן העולם בתקופה שתחילתה במועד קביעת פנקס הבוחרים הסופי וסופה ביום הבחירות, אשר שמם צוין כמי שהצביעו בבחירות".

לדברי עורכי הדין, נערכה בדיקה נוספת, ובה נמצאו תושבים אשר שהו בחו"ל במועד הבחירות ושמם צוין כמי שהצביעו בבחירות. עוד נטען כי אזרחים "אשר שמם מופיע בקלפיות הנגישות כמי אשר הצביעו בבחירות... על אף שמסרו כי חד משמעית לא השתתפו בבחירות".

"אם לא די באמור לעיל, הרי שביום הבחירות פרסמו סיעות ש"ס ואגודת ישראל מסרים המשדלים בוחר להצביע לטובת מועמד מסוים והמאיימים בגרימת נזק, לו או לאדם אחר, אם הבוחר יצביע או יימנע מהצביע בכלל או בעד רשימה או מועמד מסוים. נוסף על זאת, הגדילה סיעת ש"ס וחילקה קמעות לבוחרים בדוכנים הסמוכים לקלפיות".

בין השאר, משתמשים העותרים בקריאתה של ש"ס: "בעומדך מאחורי הפרגוד, אינך לבד, מרן מביט עליך מלמעלה בעיניו הטהורות ובוחן את ידך הנשלחות אל הפתק. האם יד זו באה לכרות עמו ברית שלומים?". קריאה נוספת: "700 צווי הריסה מונחים על שולחנו של היועץ המשפטי של העירייה. אם אלי כהן יעלה – הם לא ירחמו עליך ולא על ילדיך".

העותרים אף מצטטים מכתבתה של כתבת ערוץ 2, שראיינה אדם דתי מזוקן שנראה בסמוך לדוכן סיעת
ש"ס ואמר: "שלא בטובתי, שלא מרצוני, אני מצביע למשה אבוטבול".

העותרים אף מספרים על תופעות של התנכלות לפתקי הצבעה 'אלי כהן'. "שיאה של תופעה זו היה בתפיסתו של סגן יו"ר וועדת קלפי מס' 69 מטעם סיעת ש"ס, בשעת מעשה, כשהוא מעלים ולוקח שלא כדין את כל חבילת פתקי הצבעה של אלי כהן שהיו מצויים בתא ההצבעה במקום הקלפי, באופן שהביא להפרעה להצבעה".

לדעת העותרים, משמעות פרסום ההודעה על תוצאת הבחירות ברשומות מהווה "ראיה לכאורה לאמיתות התוצאה". ובשל העובדה כי לדעתם "נפל פגם מהותי בהליך הבחירות בבית שמש", בקשתם להורות "על מניעת פרסום תוצאות הבחירות", וזאת לאור החשש הכבד מ"פרסום תוצאות בחירות שאינן משקפות את דעת רוב ציבור הבוחרים אשר מימשו את זכותם הדמוקרטית באופן תקין".
תוצאות פרסום עתירה בית שמש בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד