י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האברך מביתר שהציל את נועה אלון בת ה-11

מרגש: אברך מביתר עלית תרם כליה לילדת בית ספר ממודיעין • ההורים: "זה מדהים. בטוח נשמור על קשר"

התורם והנתרמת
התורם והנתרמת

ישעיהו ארנפלד, אברך (29) מביתר עלית ואב ל-4, ונועה אלון (11) תלמידת כתה ה' ממודיעין, לעולם לא היו נפגשים. אך עתה, משפחת אלון ומשפחת ארנפלד מחוברות לעד.

וכל כך למה?

נועה נולדה עם פגיעה בכליות. לאורך כל השנים היא טופלה בתרופות. לפני שנתיים התדרדר מצבה, והרופאים המליצו לפנות להשתלת כליה. "בנפש שלה נועה בריאה, עם ביטחון עצמי מאד גדול ושמחת חיים, וזה עזר לנו להתמודד עם המחלה. היא גדלה כמו כל ילד רגיל - במסגרות רגילות", סיפר אביה רון.

"כשדיברו איתנו על השתלת כליה, התקווה הייתה שאני או אשתי נצליח לתרום, אך שנינו כמו גם שאר בני המשפחה במעגלים הקרובים - נמצאנו כלא מתאימים. הבנו שצריך למצוא אופציות אחרות. שמענו על עמותת 'מתנת חיים' של הרב הבר, פנינו אליהם ותוך שנה נמצא תורם. בזכות ישעיהו הצלחנו למנוע ממנה את הסבל הכרוך בדיאליזה".

ארנפלד תרם בשמחה רבה על מצוות הצלת החיים שהתגלגלה לפתחו, ונועה מאושפזת כעת בטיפול נמרץ 'שניידר', שם היא מתאוששת מהניתוח שעברה על ידי פרופ' איתן מור, ראש מערך ההשתלות בבית החולים.

"זה מעשה נשגב בכל רמה. אנחנו לא מבינים איך בנאדם מחליט שזה מה שהוא רוצה לעשות כדי להציל חיים, הוא פשוט מלאך", אומרים במשפחת אלון על ישעיהו. "הוא עזב עבודה וארבעה ילדים, ובעולם שלנו, שאנשים מתעניינים רק בכסף ובעבודה, זה מדהים. אמנם אנחנו מעולמות שונים, אבל בטוחים שנשמור על קשר. המתנה שלו ושלנו היא לראות את נועה בריאה וחוזרת לקבל איכות חיים".

לדברי ארנפלד, שביקש לקיים את הניתוח לאחר שאשתו תלד. "תוך חודשיים נתתי שני חיים חדשים, נולדה לי תינוקת ונתתי איכות חיים לילדה. התייעצתי עם האדמו"ר מערלוי וקיבלתי את ברכתו. כל אחד יכול להציל חיים. מי שיש לו כסף תורם כסף, ואנשים אחרים יכולים לתרום כליה. זה תהליך הרבה יותר פשוט ממה שזה נשמע", והאם הוא ישמור על קשר עם נועה? "סבא שלה אמר לי 'חלק שלך נשאר אצלנו. אנחנו חייבים להישאר בקשר'".

נועה עצמה מתרגשת מדברים הנשמעים לאדם הבריא בינליים. "אני מחכה להתחיל ולאכול דברים בפעם הראשונה. אני חושבת שאתחיל עם ספגטי בולונז, זה נראה לי טעים. עד עכשיו כשחברות אכלו לידי ממתקים זה היה מגרה. עכשיו גם אני אוכל לאכול. בנוסף, ההורים הבטיחו לי שעוד חצי שנה אוכל סוף סוף לגדל כלב. אני מאד אוהבת כלבים".
ילדה תרומה כליה אברך נועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד