כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

קרלין סטולין מבכה: רבי מאיר אליעזר פילטשיק ז"ל

תפילות בוקעות רקיעים, מעשי חסד מופלגים ולימוד 'בניגון' • אחרי מיטתו של 'הנגיד' ואיש החסד של קרלין סטולין

רבי מאיר אליעזר פילטשיק ז"ל
רבי מאיר אליעזר פילטשיק ז"ל



ברוך דיין האמת: בארה"ב נפטר אמש (א) הנגיד רבי מאיר אליעזר פילטשיק ז"ל, מזקני וחשובי עדת חסידי קרלין סטולין, והוא בן 82 בפטירתו.

ר' מאיר אליעזר ז"ל נולד בב' אדר תרצ"א, לאביו ר' ניסן - חתנו של הרב אפרים אהרן טאנצמן, מחשובי חסידי קרלין בארה"ב, והוא נקרא על שמו של ר' מאיר פילטשיק - אבי סבו ר' אהרן יצחק, ועל שם ר' אליעזר - אבי סבתו.

המנוח ואחיו התאום ישראל למדו בישיבת תומכי תמימים. בשנת תש"ח, כאשר הגיע האדמו"ר רבי יוחנן מקרלין סטולין זצ"ל לארה"ב ודיבר על הצורך לייסד ישיבה ברוח חסידית, היה ר' ניסן נחשון להכניס את בניו לישיבה, בה הם היו מחמשת הבחורים הראשונים, והרבי זצ"ל הכיר לו טובה על כך.

עם הגיעו לפרקו נישא לרעייתו ע"ה, בתו של הרב משה שכטר, והקים עמה משפחה מפוארת בישראל. לאחר פטירת רעייתו, נישא בזיווג שני לרעייתו שתחי' - אלמנת איש החסד רבי אפרים זלמן מרגלית ז"ל.

כבר בשנים ההם ביקש ממנו הרבי מקרלין זצ"ל לנסוע לערי השדה ברחבי ארה"ב כדי לאסוף כספים עבור הישיבה. המנוח קיים את הוראת רבו, והיה נוסע לשבועיים רצופות בכל פעם, כשהוא חוזר רק לעשות את השבת בביתו.

ביתו היה פתוח לרווחה לכל דיכפין. כמעט ואין איש מחסידי קרלין שלא נהנה ממנו באיזו דרך - לזה הלווה סכום נאה, לאחר אסף תרומות, ואילו לשלישי הציע מיטה וקיים בו הכנסת אורחים, וכל זה בסבר פנים יפות, חיוך אופייני וב'חסידישע ברען' שאין כדוגמתו.

מכריו מספרים כי מעולם לא ראו אותו שרוי בעצב, ותמיד שפע שמחה. שמו הלך לפניו כיהודי חסידי בכל נימי נפשו.

מסורת היתה לו מאביו ר' ניסן, ומקורה בגמרא במגילה, שהלומד צריך ללמוד עם ניגון. מלבד זאת, תמיד היו מאמרי חז"ל וספרי חסידים שגורים על פיו. בפרט דברי האור החיים בעניין קבלת.התורה, שאם היו מבינים מתיקות ועריבות התורה "היו משתגעים" אחריה, כי הם ערבים מנופת צוף וכל טעם. גם נושא קדושת השבת והמועדים בער בקרבו.

קשה לתאר את תפילותיו שבקעו רקיעים, פשוטו כמשמעו. חסידים מספרים כי מי שלא שמע את.ר' מאיר מתפלל לפני התיבה, לא שמע מתיקות וערבות התפילה מימיו.

הסתלקותו יצרה חלל אדיר בקרב בני משפחתו ובני קהילת קרלין סטולין בארץ ובתפוצות.

הלוויתו יצאה אמש מבית המדרש דחסידי קרלין סטולין בבורו פארק בדרכה לישראל, ומסע הלוויתו יצא היום (ב) בשעה 14:30 בצהריים מבית המדרש המרכזי 'היכל דרבינו יוחנן' ברחוב אבינועם ילין 11 בירושלים לבית העלמין הישן בטבריה - שם יטמן.

בניו יישבו שבעה בבית בנו הרב אפרים אהרן פילטשיק ברחוב האתרוג 87 בגבעת זאב עד ליום שלישי.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

סייעו בהכנת הכתבה ארגון 'מורשת'

לוויה ירושלים נגיד קרלין מאיר אליעזר פילטשיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד