כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אברך הצביע פעמיים - וישלם 3,000 שקל קנס

עקיבא ויינשטיין, תושב ביתר עילית שהצביע פעמיים כי "אמרו בכולל", הורשע בהסדר טיעון • העונש: קנס בתשלומים ומאסר על תנאי

צילום אילוסטרציה: יהודה פרקוביץ
צילום אילוסטרציה: יהודה פרקוביץ

עקיבא מאיר ויינשטיין, בן 44 מביתר עילית, נטל ביום הבחירות לכנסת את תעודת הזהות של אברהם קניגסברג, כדי להצביע באמצעותה בקלפי ברחוב הרב אוירבך בביתר.

על פי כתב האישום שהוגש נגדו, בשעה 16:30 הגיע ויינשטיין לקלפי, הגיש ליו"ר הקלפי את התעודה, תוך שהוא מתייצג בכזב לאברהם. במעשיו, השתמש לצורך זיהוי בתעודה שאינה שלו, בכוונה להטעות את וועדת הקלפי, ולא הוכיח כי השימוש בו היה בתום לב.

היום (ב) הגיעו הצדדים להסדר טיעון, לפיו הנאשם יודה בעובדות כתב האישום ויורשע, והצדדים יבקשו שבית המשפט יגזור עליו מאסר על תנאי וקנס לשיקול דעת בית המשפט.

השופט מרדכי כדורי הכריע: "על פי הודאת הנאשם אני מרשיע אותו בעבירה של הצבעה שלא כחוק".

עו"ד רוני מלר יצחק, נציגת התביעות במשטרת מחוז ש"י שהגישה את כתב האישום, ביקשה כי הקנס יתן ביטוי למשמעות שבעצם מדובר בעבירות בחירות שיש להן השלכות על הדמוקרטיה ועל כלל האזרחים בישראל. "מצאנו להסתפק במאסר על תנאי וקנס בהתחשב בעובדה שהנאשם יליד 1969 וזו לו העבירה הראשונה. אנחנו מבקשים שהקנס יהיה כמה אלפי שקלים כדי שיבטא את החומרה שבעבירה".

פרקליטו של הנאשם, עו"ד יאיר נהוראי, ציין כי מדובר באברך כולל, המקבל 4,000 ש"ח לחודש, ויש לו 8 ילדים. "אני אומר שצריך להתאים את הקנס לנאשם". הנאשם עצמו הוסיף: "אני מתחרט על מה שעשיתי ולא ידעתי את חומרת העניין. הייתי בכולל ואנשים ככה אמרו, ולא ידעתי שזה אסור".

השופט אמר כי אכן מדובר בעבירה חמורה אשר פוגעת בהליך הדמוקרטי, ובבטחון הציבור, וככזו מצדיקה ענישה מתאימה. עם זאת, על בית המשפט להביא בחשבון בקביעת הקנס את מצבו הכלכלי של הנאשם.

"אני דן איפא את הנאשם לעונשים הבאים: מאסר למשך חודשיים וזאת על תנאי למשך שנתיים, אם יעבור את העבירה בה הורשע או עבירת מרמה. קנס בסך 3,000 ש"ח או 30 ימי מאסר תמורתו". תשלום הקנס ישולם בשישה תשלומים.
בחירות הצבעה קנס אישום פעמיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד