כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

לאחר הזיכוי: ליברמן הושבע לשר החוץ

לאחר השעיה ממושכת וזיכוי גורף • חבר הכנסת אביגדור ליברמן הושבע לתפקיד שר החוץ של מדינת ישראל • 62 ח"כים הצביעו לטובת המינוי, לעומת 17 שהצביעו נגד ואחד שנמנע • האופוזיציה: "ליברמן זוכה אך יש צל ענק על ההתנהלות הציבורית שלו" • נתניהו מברך: "יש לנו הרבה על מה לעבוד"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

ליברמן חוזר: הכנסת אישרה הערב (שני) את מינוייו של ח"כ אביגדור ליברמן לתפקיד שר החוץ של מדינת ישראל. זאת לאחר הצבעה של 62 ח"כים לטובת המינוי, לעומת 17 שהצביעו נגד ואחד שנמנע.

אופיר אקוניס, סגן השר המתאם בין הממשלה לכנסת הודיע על החלטת הממשלה ואמר: "אני מתכבד להודיע לכנסת כי הממשלה החליטה לשנות את חלוקת התפקידים בממשלה, כך שראש הממשלה יחדל לכהן בתפקיד שר החוץ".

"עוד החליטה הממשלה, על פי הצעת ראש הממשלה, לצרף את חבר הכנסת אביגדור ליברמן כשר נוסף לממשלה, בתפקיד שר החוץ".

במקביל, ח"כ זאב אלקין (הליכוד) יפרוש מתפקיד סגן שר החוץ.

לתפקיד לוטשים עיניים, בין השאר יו"ר ועדת הכנסת ח"כ צחי הנגבי וכן עופר שלח מ'יש עתיד'. לטענת מפלגתו מאחר ומספר השרים יעלה מעבר למה שהוסכם בהסכם הקואליציוני התפקיד מגיע להם. נראה כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מעדיף את הנגבי בתפקיד.

בדיון שקדם להשבעה, הביעו מספר חברי כנסת את מחאתם על המינוי המחודש. הראשונה מבין הדוברים הייתה יושבת ראש מרצ, זהבה גלאון, שקראה לחברי הכנסת להצביע נגד המינוי. "מינויו של אביגדור ליברמן לשר החוץ הוא כמטען חבלה ליחסי החוץ של ישראל. לא פחות מכך", אמרה.

חבר הכנסת מיקי רוזנטל (עבודה) הוסיף ואמר כי "ליברמן זוכה בבית המשפט ואין עוד טענות חוקיות להתנהלותו אבל יש צל ענק על התנהלותו הציבורית". לדבריו, מיליוני שקלים זרמו לחשבונות הבנק שלו ועליו להסביר לציבור מאיפה צץ הכסף הזה.

מוקדם יותר היום, בירך ראש הממשלה את ליברמן ואמר, "אני שמח שנוכל בעוד כמה שעות להשביע ולצרף את ליברמן לשולחן הממשלה. הוא היה חסר לי שם. יש לנו הרבה על מה לעבוד, מבחנים ואתגרים גדולים. חשוב לשתף פעולה. אני רוצה לברך אותך אישית. ברוך שובך".

לאחר ההשבעה נצפה ליברמן כשהוא חוגג בלויית עוזריו ובני משפחתו, וביניהם העסקן החב"די לוי אדרעי. חבריו הגיעו כדי לברכו בברכת הצלחה, כשהוא מודה להם על שעמדו לצידו בכל מהלך 17 השנים שעברו עליו בצל האיומים המשפטיים, שהתבררו כאיומי סרק.
נתניהו איווט ליברמן אלקין שר חוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד