כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מאסר על תנאי לבני ישיבה שהבריחו סיגריות

שופט בית משפט השלום ברמלה, גזר מאסר על תנאי וקנסות על שני בחורי ישיבות, בגין הברחת סיגריות במכס

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

שופט בית משפט השלום ברמלה, הישאם אבו שחאדה, גזר היום (שני) מאסר על תנאי וקנסות על שני בחורי ישיבות, בגין הברחת סיגריות במכס נתב"ג.

מדובר בשני כתבי אישום נפרדים, שהוגשו בתיקים שונים. השופט הורה על איחוד התיקים שכן בשני המקרים מדובר בהברחה של קרטונים של סיגריות בעת מעבר ב'מסלול הירוק' בנמל התעופה בן גוריון.

המורשע הראשון הינו יואל קולפפר בן 25 שיצא לחו"ל בתאריך 11/04/2011, ולמחרת חזר עם מטען, כשעבר במסלול הירוק הוזמן לבדיקה ונמצאו 97 פקטים של סיגריות מתוצרת חוץ. המורשע השני הינו יורי וינר בן 24, אשר ב-27/06/2011 הגיע לישראל ובמטענו נמצאו 33 פקטים של סיגריות מסוג כאמל. ב-21/07/2011 יצא שוב לחו"ל ושב למחרת, בבדיקה בתיקו נמצאו 50 פקטים של סיגריות LM ו-50 פקטים וינסטון.

התביעה טענה שיש להחמיר עם הנאשמים ולהטיל שבעה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 15,000 ש"ח, על מנת להעביר לנאשמים מסר ההרתעתי שבמידה והעבירות שבהן הורשעו יבוצעו בשנית, יהיה כל אחד מהנאשמים צפוי לעונש של מאסר בפועל שירוצה מאחורי סורג ובריח ולא בדרך של עבודות שירות.

מנגד, ההגנה טענה שיש להסתפק במאסר מותנה לפרק זמן קצר יותר משישה חודשים ובקנס נמוך וזאת בהתחשב במצבם הכלכלי של שני הנאשמים שאינם עובדים והינם בחורי ישיבה.

על קלופפר נגזרו ארבעה חודשי מאסר על תנאי וקנס על סך 4,500 ש"ח, והתחייבות כספית ע"ס 5,000 ש"ח להימנע במשך שנתיים מביצוע עבירה שבה הורשע.

על וינר נגזרו ארבעה חודשי מאסר על תנאי, קנס על סך 7,000 ש"ח, התחייבות כספית ע"ס 9,000 ש"ח להימנע במשך שנתיים מביצוע עבירה שבה הורשע.
בית משפט סיגריות קנס מכס הרשעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד