כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ח"כ אשר תוקף את לפיד: "קודם תדאג לילדי הממלכתי"

ח"כ יעקב אשר תוקף את שרי האוצר והחינוך: "לפני שתדאגו לחינוך הילדים החרדים, תסגרו את הפערים בחינוך הממלכתי, והממלכתי דתי"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

הערב, במהלך נאומו במליאה, תקף ח"כ יעקב אשר את שר האוצר, יאיר לפיד, במהלך דיון בנושא "פערים במערכת החינוך".

"שר האוצר אלוף העולם במילים, ומקום אחרון במספרים. המומחיות של הממשלה זה הגדלת פערים, יצירת תהום בין מגזרים, הצלחתם להרחיב את השסע והקרע בעם. לצערי הרב, דרושה מנהיגות לממשלה, ואולי דרוש ראש ממשלה מעורב יותר", אמר.

"התבשרנו לאחרונה, במרכאות, כי הפער בין תלמידים עשירים ועניים במדינת ישראל ממשיך ומתרחב, ישנו מתאם ברור בין שיעורי נשירה לבין דרוג חברתי כלכלי של ישוב המגורים, או המצב המשפחתי. ככל שהמצב החברתי כלכלי נמוך יותר, כך שיעור הנשירה גבוה יותר. יש פערים של מאות אחוזים בתקציב ההשתתפות של רשויות מקומיות בנושאי חינוך".

"ממחקר של מכון אדווה מתברר, כי בישראל שאנו תמיד יודעים לספר על ההשקעה הגדולה שלנו בחינוך, בשונה מארצות רבות במערב, ההוצאה הממשלתית בחינוך נמוכה יחסית מול המדינות במערב אירופה".

"בפתרונות של משרד החינוך, איננו רואים בשורות גדולות, יש הרבה דיבורים גבוהים על רפורמות גדולות מאוד, אבל בינתיים זה רק דיבורים.

"אני רוצה להציע לשר החינוך ולכלל חברי הממשלה, לפני שאתם דואגים לחינוכם של הילדים החרדים, ולעתידם, קודם כל תסגרו את הפערים הקיימים בחינוך הממלכתי, והממלכתי דתי, וכשהפרויקט הזה יסתיים, תעברו לטפל בדאגה המרגשת שלכם לעתיד הילדים החרדים, שבינתיים אתם רק מקצצים להם, כמו שראינו היום בוועדת החינוך, את ההבדל העצום בתקצוב בין ילד חרדי לילד אחר, בהפרשים אדירים, והכל כמובן נובע מדאגה לחרדים. המומחיות של הממשלה זה הגדלת פערים, יצירת תהום בין מגזרים, הצלחתם להרחיב את השסע והקרע בעם. לצערי הרב, דרושה מנהיגות לממשלה, ואולי דרוש ראש ממשלה מעורב יותר".
יעקב אשר השר לפיד כנסת חינוך פערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד