כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

רבני אירופה דנו בסדרת החוקים נגד ברית המילה

מזכ"ל מועצת אירופה הגיע ל'ועידת רבני אירופה' והבהיר: "אין מדינה שאוסרת ברית מילה" • היום: הוועידה ננעלת

רבני אירופה דנו בסדרת החוקים נגד ברית המילה
אלי אטקין



"נוכחותך בדיון עם רבני ודייני אירופה על עתיד היהודים באירופה מסמלת את היסוד הליברלי והדמוקרטי של אירופה, ותקווה לעתיד; תודה שבאת להזכיר לנו שיהודים עדיין רצויים באירופה, ושמוסדות אירופאים יפעלו לשמירה על הזכויות היהודיות ביבשת" - כך אמר נשיא ועידת רבני אירופה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט, בנאום שנשא באירוע בו נכח המזכיר הכללי של מועצת אירופה, טרוביורן יאגלנד.

הכינוס יוחד כולו לדיון בשאלת 'אתגרי העתיד ליהודי אירופה' במסגרת הועידה הכ"ח של 'ועידת רבני אירופה' המתקיימת בברלין. היום (יום ג') יינעל הכינוס שנמשך 3 ימים במסגרתו דנו כ – 200 מחשובי רבני ודייני אירופה במכלול הנושאים המעסיקים את יהדות אירופה.

הגר"פ גולדשמידט הוסיף : "אני רוצה להיות גלוי לגבי מה שקורה באירופה היום – הנוכחות המוסלמית רק מתעצמת ומגיעה למימדים אדירים חסרי תקדים. בצרפת היום יותר מוסלמים מבקרים במסגדים מאשר נוצרים בכנסיות. כל ילד הולנדי רביעי הינו מוסלמי. האירופאים אינם אוהבים את השתלטות המוסלמים באירופה, דבר המוכח בסקרים: בצרפת, 80% מהתושבים מרגישים כי האסלאם כופה את עצמה על המדינה, ובגרמניה, 70% מהתושבים מגדירים אסלאם כ"פאנאטית ורדיקלית".

'אצל כולם ההרגשה הינה כי קיימת מלחמה בין הנצרות לאסלאם.הם טועים. קיימת מלחמה בין האסלאם לאירופה בלתי סובלנית ואנטי-דתית. אנחנו היהודים בתווך, מבינים שהמלחמה היא לא בנו אך אתם חייבים כלקח מהעבר לבלום את התופעות הקשות המאיימות על יסודות קיומנו. אין יוזמות אלה חפות מאנטישמיות ואתם חייבים את זה בראש וראשונה לעצמכם".

נשיא מועצת אירופה, טרוביורן יאגלנד נשא נאום פייסני במיוחד אחרי ההחלטה נגד ברית מילה שהתקבלה במועצת אירופה: "מועצת אירופה קמה כדי להילחם נגד גזענות ואנטישמיות. אני רוצה להבהיר חד משמעית בשום אופן מועצת אירופה לא רוצה לאסור ברית מילה. אין מדינה באירופה שאוסרת ברית מילה. כתבתי כך לנשיא פרס. אמשיך להילחם ולהביע את דעתי במועצת אירופה ולמנהיגות הפוליטית באירופה".

"אירופה הייתה מקום למיעוטים ודתות ולא תמיד הסתדרו ביניהם ולכן היום יכולים לחגוג את חופש הדת. נכון שהחלטות כאלה הם נגד ישראל וההצהרות שבאות ממועצת אירופה הם נגד יהדות אבל זה נובע מחוסר ידע. אלה שקיבלו את ההחלטה אין להם כל כח בחקיקה. ההחלטה שלהם אינה מחייבת איש. הגוף היחידי שמסוגל לקבל החלטה כזו הוא בית המשפט לזכויות אדם והם לא קיבלו ולא יקבלו החלטה כזאת".

כזכור, לפני כחודש קיבלה מועצת אירופה החלטה ולפיה ברית המילה היא פגיעה בילד ועל מדינות אירופה לאסור זאת. את הדיון החשוב הנחו; סגן נשיא 'קרן לאודר' ומייסד ישיבת ברלין, הרב יהושע ספינר והגב' ג'ואל אפללו ומר אלברט אפללו, ראשי קרן "מתנאל" וארגון 'חוליה'.

ועידת רבני אירופה: הלו"ז

אתמול (יום ב') נפתחו דיוני הועידה הכ"ח בדברים שנשא סגן נשיא 'אגודת ישראל' בארה"ב, הרב יחיאל קאליש וראש החלקה לתרבות תורנית בגולה של הסוכנות היהודית, הרב יחיאל וסרמן. בראשות המושב עמד; רבה של בריסל ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי, הרב אברהם גיגי.

המשתתפים שמעו את שיעורו של ראש ישיבת חברון, הגאון רבי משה מרדכי פרבשטיין בנושא; חיוב הבעל במזונות אשתו' כאשר בראשות המושב הרביעי, עמד הגאון הרב משה לבל, המנהל הרבני של 'ועידת רבני אירופה', חבר ביה"ד מוסקבה וראש ישיבת 'תורת חיים' במוסקבה.

את בוקר יום השני לדיוני הועידה ייחדו המשתתפים להצגת 'איגוד המוהלים של אירופה –UME כאשר בראשות המושב עמד סגן נשיא 'ועידת רבני אירופה' ורבה של רומא, הרב ד"ר שמואל די סייני. את האיגוד שהוקם ע"י 'ועידת רבני אירופה' במגמה להפעילה במערכה על הזכות לעריכת בריתות באירופה, הציג נשיא איגוד המוהלים, הרב שלמה הופמייסטר. במושב נשאו דברים; סגן נשיא הצנטראלראט של יהודי גרמניה, ד"ר יוזף שוסטר. מזכירה הראשי של הועידה, הרב אלימלך ונצטה ונציג ה'קונגרס היהודי באירופה', מר פיליפ כרמל.

את המשא על 'הנהגה רוחנית במשפחה ובקהילה' נשא רבה הראשי החדש של בריטניה ונשיא עמית של 'ועידת רבני אירופה', הרב אפרים מירביס כאשר בראשות המושב עמד רבה של ז'נבה, הרב יצחק דיין.

המושב השישי יוחד כולו לשיעורו המרתק של גאב"ד 'דרכי תורה', אורח הכבוד של הועידה, הגאון רבי אשר וייס שליט"א על 'מצות חינוך ילדים עם צרכים מיוחדים'. בראשות המושב הזה עמד ראש כולל מוסקבה, הרב יוסף קמינצקי.

בתום דברי ברכה מפי רבה של פולין, הרב מיכאל שודריך ורבה של מץ שבצרפת, הרב פנחס פיזון נשא הרה"ר לישראל, הגאון רבי דוד לאו את שיעורו בנושא; נאמנות האשה ביוחסין'. יו"ר המושב התכבד הרב הראשי לאזור הריין התחתון שבצרפת, הרב רנה גוטמן.

בתום הפסקה קצרה נשא את שיעורו המיוחד, הראשל"צ וראש אבות בתי הדין, הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א. הגר"י יוסף ריתק את המשתתפים בסוגיות העומדות בפני בית הדין הגדול כאשר בראשות מושב זה עמד; רבה של מילאנו שבאיטליה, הרב פדהצור ארביב.

את תפילת ערבית בטרם הדיון על 'אתגרי העתיד ליהודי אירופה' עם מזכיר מועצת אירופה קיימו המשתתפים בבית הכנסת 'יואכימסטאלר שטראסה'. לאחר התפילה בירכו את המשתתפים; רבה של ברלין ורב ביהכ"נ, הרב יצחק ארנברג ורבה של קלן, הרב ירון אנגלמייר.

את יומו השני של הועידה חתמו הרבנים בערב שאלות ותשובות בנושאים המעסיקים את קהילות הקודש עם גאב"ד 'דרכי תורה', הגאון רבי אשר וייס שליט"א שהשיב לשאלות הרבנים.

















ברית מילה דיון ועידת רבני אירופה פנחס גולדשמיד מועצת אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד