ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

מכה למד"א • יוקם מוקד עבור כלל ארגוני ההצלה

הסוף לשליטה של מד"א ברפואה הדחופה בישראל • ועדת תדמור תמליץ על הקמת מוקד אחיד שישמש את כלל ארגוני ההצלה

צילום: שוקי לרר
צילום: שוקי לרר

הסוף למאבקים בין מד"א ואיחוד הצלה: ועדת תדמור, שהוקמה בכדי לגבש המלצות לשירותי הרפואה הדחופה הטרום-אשפוזית הדחופה, צפויה להמליץ על ייסוד רשות אחת שתאחד תחתיה את שני הארגונים - כך מדווח היום (ג) עיתון 'מעריב'.

על פי המלצות ועדת תדמור, יוקם 'מוקד חירום לאומי' שיאחד את כל הגופים המספקים רפואה טרום-אשפוזית. במוקד שמספרו יהיה 101 יישבו נציגים של משרד הבריאות והאירגונים מד"א איחוד הצלה ועוד, ואלו יזניקו את המתנדבים בו זמנית, ללא אפשרות הסתרת מידע מאנשי רפואה.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר בעז לב, נפגש שלשום (ראשון) עם נציגי מגן דוד אדום ואיחוד הצלה, מטרת הפגישה היתה ליישר את ההדורים ולקבוע נוהלי עבודה לטובת החולים.

ועדת תדמור הוקמה בעקבות טענות של איחוד הצלה, לפיהן מד"א לא מעביר להם מידע אודות אירועי חירום שמתקבלים אצלו. מנגד, טען מד"א כי הוא היחיד שמחזיק באמצעים לטיפול בפצועים בשטח, ועל פי החוק אסור לו להעביר מידע רפואי לגורמים מחוץ לארגון. המלצות הוועדה אינן מקבלות את הטענות הללו ודורשות להשוות את איחוד הצלה למד"א ולהפסיק את הבלעדיות של האחרון.

חברי הוועדה היו ד"ר בועז תדמור, יו"ר הוועדה ומנהל המרכז הרפואי רבין, אל"מ (במיל') ד"ר ברוך מרגנית, ניצב דוד קראוזה ועו"ד גלעד בוק, לשעבר יועץ בכיר לשר הבריאות.

ממשרד הבריאות נמסר: "משרד הבריאות מגבש מתווה להפעלת מערך כוננים לאומי אחיד שיופעל על ידי מוקד 101, במטרה להסדיר את המענה הראשוני למתן שירותי עזרה ראשונה עד להגעת צוותי אמבולנס למקום האירוע".

ממד"א נמסר: "נציגי מד"א דרשו כי מד"א - כארגון ההצלה הלאומי של ישראל, ימשיך לפעול כסמכות המקצועית הגבוהה ביותר בתחום הצלת החיים, ויהיה הגוף המפעיל את הכוננים מתנדבי 23 ארגוני ההצלה האחרים הפועלים בישראל תחת הסטנדרטים הקפדניים של מד"א, כפי שנעשה עד כה".

באיחוד הצלה סירבו להגיב, ואמרו כי הם ממתינים להודעה הרשמית מטעם משרד הבריאות בנושא. בד בבד, אמרו כי הם מודים למשרד הבריאות על הפעילות עד כה.

חוק מד"א שנחקק ב-1950 קובע כי ארגון זה הוא ארגון ההצלה הלאומי של ישראל, ועליו לקיים לטובת כלל הציבור שירותי עזרה ראשונה ושירותים של אגירת דם ולהיות לעזר לצה"ל במקרים של מלחמה. לדברי גורמים במשרד הבריאות, אם מסקנות ועדת תדמור ידרשו זאת, יוכנסו תיקוני חקיקה גם בחוק זה.
מדא איחוד הצלה שליטה מאבק ועדת תדמור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד